Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@04:41:57 GMT

توان غنی‌‏سازی ایران باید توقف شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۵۲۱۸/توان_غنی_سازی_ایران_باید_توقف_شود

توان غنی‌‏سازی ایران باید توقف شود

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور منع اشاعه مدعی است باید با اعمال فشار، ایران را به مذاکراتی واداشت که قابلیت غنی‏‌سازی را از این کشور بگیرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، «کریستوفر اشلی فورد» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور منع اشاعه و امنیت بین‌الملل با حضور در کنفرانس «رژیم منع اشاعه هسته‌ای - به سوی کنفرانس ۲۰۲۰ بازنگری معاهده منع گسترش»، گفت: از آنجا که نشانه‌ای مبنی بر تغییر مسیر هسته‌ای ایران وجود ندارد، آمریکا به دنبال توافق جدیدی با این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین در این کنفرانس که در موسسه دولتی «ویلتون پارک» انگلیس برگزار شد، ادعا کرد: حتی غنی‌سازی محدود که طبق برجام، ایران مجاز به انجام آن است، از روش‌های غیرقانونی به دست آمده است.

فورد ادامه داد: اگرچه برجام به آنچه که ایران به طور غیرقانونی به دست آورد، مشروعیت بخشید؛ پاسخ صحیح به این پرسش که آینده ایران چه خواهد شد این است که آن‌ها نباید از قابلیت حفظ هیچ یک از این توانمندی‌ها برخوردار باشد.

وی در توضیح ارائه چنین درخواستی مدعی شد: توانمندی‌های غنی‌سازی ایران با هدف تولید مواد شکاف‌پذیر برای فعالیت غیرقانونی و موازی، ذیل «طرح آماد» مبنی بر تولید تسلیحات هسته‌ای انجام شد.

وی در ادامه ادعا‌های خود با انتقاد از بند «غروب آفتاب» مبنی بر رفع تدریجی محدودیت غنی‌سازی ایران، افزود: هرگونه توافق آتی با ایران باید ضامن عدم توانایی این کشور به تولید مواد شکاف‌پذیر باشد. نتیجه آنکه، ما نمی‌توانیم به وعده‌های توخالی اتکا کنیم و لازمه اعتماد به هرگونه توافق آتی، مسدود کردن راه دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است.

فورد مدعی شد: با نیم نگاهی به ناکامی قبلی (برجام) و با امید به برگرداندن ورق، آمریکا به دنبال چشم‌اندازی مثبت از راه مذاکره با ایران با اتکا به کارزار اعمال فشار (حداکثری) است.

وی در بخش دیگری از ادعا‌های خود، تغییر رفتار را لازمه تعامل ایران با جامعه جهانی عنوان کرد و خواستار توقف فعالیت‌های منطقه‌ای ایران شد.

فورد در این باره ادعا کرد: تنها در این صورت است که می‌توان به راهکاری برد-برد با ایران دست یافت حال آنکه یکی از چالش‌های حصول این نتیجه، اعمال مجدد فشار تحریم‌ها برای واداشتن ایران به آمدن پای میز مذاکره است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۲۱۸/توان_غنی_سازی_ایران_باید_توقف_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: