Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@07:15:35 GMT

کاهش ۲۸ درصدی مددجویان کانون اصلاح و تربیت مازندران

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۲۵۶۰۹/کاهش_۲۸_درصدی_مددجویان_کانون_اصلاح_و_تربیت_مازندران

کاهش ۲۸ درصدی مددجویان کانون اصلاح و تربیت مازندران

ساری - معاون قضایی و فرهنگی دادگستری کل مازندران از کاهش ۲۸ درصدی موجودی مددجویان کانون اصلاح وتربیت استان (نکا) در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ خبر داد.

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در اجرای ماده ۲۰۳ و ۲۸۶ قانون آیین دادرسی کیفری، موضوع تشکیل پرونده شخصیت و تعیین مشاوران دادگاه اطفال و نوجوانان، موضوع ماده ۲۹۸ و تبصره یک ماده۴۱۰ همان قانون و تشکیل واحد مددکاری اجتماعی، موضوع مواد ۴۸۵،۴۸۶و۴۸۷ همان قانون، در دستور کار کارشناسان دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان معاونت فرهنگی قرار گرفت و در حال حاضر برای کلیه پرونده‌های اطفال و نوجوانان کمتر از ۱۸ سال در کنار پرونده کیفری، پرونده شخصیت نیز تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشکیل کارگروه تخصصی محاکم اطفال با حضور قضات محاکم اطفال، مشاوران دادگاه اطفال و مددکاران دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری کل استان مازندران در دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان معاونت فرهنگی دادگستری کل استان مازندران را از دیگر اقدامات مؤثر در کاهش مددجویان کانون برشمرد و با بیان این مطلب که تمامی موارد مورد نیاز نوجوانان در حوزه فرهنگی، آموزشی و تربیتی باید در اختیار مددجویان کانون اصلاح و تربیت قرار گیرد، ماهیت اصلی سازمان زندان‌ها را اصلاحی، تربیتی و آموزشی عنوان و خاطرنشان کرد: مدیر کانون اصلاح و تربیت استان و همه دست اندرکاران اداره این مجموعه در راستای وظیفه و رسالت سنگینی که بر عهده داشتند، تمامی تلاش خود را در خصوص موضوعات اصلاحی و تربیتی و مهارت افزایی به کار گرفتند که این امر در کاهش مددجویان نقش موثری داشته است.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان مازندران یکی از مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه را اصلاح مجرمان دانست و گفت: یکی از مراکزی که می‌تواند موضوع اصلاح مجرمان در سنین کم را پیگیری کند، کانون‌های اصلاح و تربیت اطفال است.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: موضوع اصلاح مجرمان را با جدیت دنبال می‌کنیم و این موضوع برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان مازندران خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی نیاز به یک تعامل همه جانبه دارد و در این رابطه نهادهای حمایتی و فرهنگی باید با حمایت از کانون به رسالت الهی و قانونی خود عمل کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۶۰۹/کاهش_۲۸_درصدی_مددجویان_کانون_اصلاح_و_تربیت_مازندران را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: