Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:59:22 GMT

تعمیرات اساسی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۷۹۶۹/تعمیرات_اساسی_شرکت_پالایش_نفت_امام_خمینی_ره_شازند_انجام_شد

تعمیرات اساسی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند انجام شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند گفت: مراحل دوم و سوم تعمیرات اساسی این شرکت پالایشگاهی انجام شد.

«علیرضا امین» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعمیرات اساسی واحدهای معمولی در پالایشگاه ها هر سه یا چهار سال یک بار انجام می شود اما، در این واحد هر سال به دلیل سنگین بودن خوراک و غیر فعال شدن سریع کاتالیست، تعمیرات اساسی مستمر است و باید به طور مداوم کاتالیست تعویض می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تعمیرات اساسی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) امسال در سه مرحله انجام شد که مرحله نخست آن از 25 فروردین 97 آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه نیز ادامه داشت که در این مدت پنج واحد عملیاتی قدیمی در گام یک تعمیر شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند نیز بیان کرد: گام دوم و سوم تعمیرات اساسی به واحدهای 12، 19 و 33 و یک خط واحد RCD اختصاص داشت که از مهرماه امسال آغاز و اکنون به پایان رسیده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) اظهار داشت: تمام گام های تعمیرات اساسی واحد 14 RCD و 19 تولید گوگرد، از سوی پیمانکاران بومی منطقه انجام شده و بیش از 80 درصد نیروها که حدود یکهزار و 600 نفر بودند از شهر شازند، اراک و دیگر شهرستان های استان تامین شده است.
وی اضافه کرد: در شرایط تعمیرات اساسی، واحد عملیات از حالت معمول خارج می شود و خطرات آن نیز با زمان عملیات عادی واحد متفاوت است و ممکن است فعالیت یک گروه باعث ایجاد خطر برای گروه دیگر شود بنابراین نیروهای جذب شده برای تعمیرات اساسی ابتدا دوره های آموزش ایمنی را می گذرانند و بعد از آن وارد کارگاه می شوند.
امین در خصوص تعمیرات اساسی در واحد 12 پالایشگاه شازند گفت: واحد 12 از واحدهای بنزین سازی پالایشگاه است و یک چهارم بنزین پالایشگاه در این واحد تولید می شود که تعمیرات اساسی آن در یک برنامه 19 روزه به اتمام رسید.
وی افزود: واحد RCD نیز در دو بخش تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت که شامل راکتورهای Train B و دستگاه ها و تجهیزات می شود و برنامه کاری دستگاه ها و تجهیزات در مدت زمان 17 روز و تخلیه و بارگیری راکتورهای این Trainدر 28روز انجام شد و تعمیرات واحد 19 این پالایشگاه نیز نیز Train A ، در مدت زمان 17 روزه انجام شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند ضافه کرد: تعمیرات اساسی واحد 12 انجام شد که تمامی تجهیزات و دستگاه ها که شامل 202 تجهیز مختلف است، تعمیر شد و واحد 19 نیز با 18 دستگاه و RCD با 34 تجهیز تعمیر و واحدهای 19 و 14 دارای دو سری Train موازی هستند که برای جلوگیری از توقف کامل تولید، به صورت Train به Train تحت تعمیرات قرار گرفتند.
شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند تولید کننده بنزین یورو 4 و یکی از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال 1372 با ظرفیت اسمی 150 هزار بشکه در روز راه اندازی شد.
این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد.
ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به 171 هزار بشکه در روز رسید.
3017/6013/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۹۶۹/تعمیرات_اساسی_شرکت_پالایش_نفت_امام_خمینی_ره_شازند_انجام_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: