Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:00:23 GMT

پیشتازی ابرکوه در زمینه خرید گندم در استان یزد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۳۰۴۷۵/پیشتازی_ابرکوه_در_زمینه_خرید_گندم_در_استان_یزد

پیشتازی ابرکوه در زمینه خرید گندم در استان یزد

سیدنبی رسولی روز دوشنبه در دیدار با رییس سازمان تعاون روستایی استان و جمعی از مسئولان بخش کشاورزی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: این شهرستان برغم بحران آبی در چهارسال گذشته با خرید بیش از 15هزارتن گندم مقام نخست استان را به خود اختصاص داده است.
وی بابیان اینکه شهرستان ابرکوه ظرفیت بالایی در تولید فراروردهای لبنی و پروتینی دارد افزود: بزودی عملیات ساخت بزرگترین کارخانه تولید فراورده های لبنی با ظرفیت 200تن شیر در روز در ابرکوه آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار ابرکوه بابیان اینکه این واحد تولیدی در کمتر از یکسال راه اندازی می شود خاطرنشان کرد: درسال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتعال رونق خوبی در تولید شیر درشهرستان ابرکوه ایجاد خواهد شد.
رییس سازمان تعاون روستایی استان یزد هم دراین دیدار گفت: شهرستان ابرکوه جایگاه و ظرفیت بالایی در استان یزد در تولید محصولات کشاورزی دارد.
علی جهازی اظهارکرد: شهرستان ابرکوه بخاطر تولیدگندم و همکاری کشاورزان در فروش محصول خود به تعاونی های روستایی امسال برای چهارمین سال پیاپی رتبه نخست استان را در خرید گندم به خود اختصاص داده است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه نیز گفت: کشاورزان ابرکوه اگر از نظر اداری 15سال است که با معضل خشکسالی دسته و پنجه نرم می کنند، اما در واقع بیش از 30سال است که با تداوم خشکسالی روبرو هستند.
مهدی غیب الهی افزود: دردهه‌ پنجاه این شهرستان دارای بیش از 91 رشته قنات بوده که بعلت خشکسالی های پی درپی و کاهش نزولات جوی هم اکنون به 11 رشته کاهش پیدا کرده که اغلب آنها نیز در معرض خشک شدن هستند.
وی بابیان اینکه شغل اکثر مردم شهرستان ابرکوه کشاورزی است افزود: کشاورزان برای بالابردن کیفیت محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آبی توسعه آبیاری نوین وکاشت گیاهان کم آبخواه را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه متوسط تولید گندم دراستان یزد 3.8تن درهرهکتار است کشاورز نمونه از شهرستان ابرکوه توانسته با تولید 10تن و500کیلو گرم در هکتار این رقم را به 2.5برابر در هکتار افزایش دهد.
غیب الهی اضافه کرد: احمد رضایی تولید کننده گندم در مهرآباد شهر مهردشت بخش بهمن ابرکوه توانسته با اختصاص هفت هکتارسطح زیرکاشت گندم بیش از 70تن گندم تولید کند.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد: علت موفقیت این کشاورز در تولید 2.5 برای محصول گندم رعایت کردن نکات فنی کاشت ، داشت و برداشت و توجه به توصیه های کارشناسان بخش کشاورزی است.
این کشاورز درگفت وگو باخبرنگار ایرنا گفت: با اختصاص 40هکتار به کاشت محصولات کشاورزی تلاش کردم برای بهره وری از آب 80 درصد آنرا با آبیاری نوین و کانال آبرسانی تجهیز کنم.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۴۷۵/پیشتازی_ابرکوه_در_زمینه_خرید_گندم_در_استان_یزد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: