Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@02:51:49 GMT

یادواره شهدای دانشگاه پیام‌نور فارس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۰۶۳۲/یادواره_شهدای_دانشگاه_پیام_نور_فارس_برگزار_شد

یادواره شهدای دانشگاه پیام‌نور فارس برگزار شد

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با اولین سالگرد تشییع وتدفین شهدای گمنام در دانشگاه پیام‌نورشیراز یادواره شهدای دانشگاه پیام‌نور استان فارس امروز، 21 آذرماه با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و دانشجویان و دانشگاهیان در شیراز برگزار شد.
در این آیین که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور شیراز و واحد فرهنگی دانشگاه پیام‌نور برگزار شده بود، امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز در سخنانی به تبیین جایگاه شهید و پیام آنان و دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه ازبرکت دفاع مقدس و خون پاک شهدا، امروز دراوج اقتدار نظامی هستیم، گفت: باید دستاوردهای دفاع مقدس را برای نسل جوان بیان و فرهنگ شهادت را نهادینه کنیم.
وی افزود: صدام‌ با غرور خود، حتی نقشه جغرافیایی را با عنوان عراق الکبیر ترسیم کرده و حتی برای تمام شهرهای ما اسم تعیین کرده بود که با ۱۲لشکر و ۲۵۴هزار افسر و درجه دار با ۶۰۰۰تانک و نفربر زرهی به ایران حمله کرد که در ابتدا ۱۵ کیلومتر از خاک ما را به تصاحب خود درآورد اما با همت رزمندگان اسلام و فرماندهی والای امام راحل(ره)، غرور صدام شکسته شد.
مرادی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی 8 ساله، حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد در حالی که در همه جنگ های قبلی در طول تاریخ، بخش‌های زیادی ازمساحت ایران از دست رفته بود.
امام جمعه موقت شیراز، به حضور پرشور و تأثیرگذار جوانان در جنگ نیز اشاره‌ای كرد و گفت: بار سنگین جنگ بر روی جوان‌ها بود به نحوی که بخش اعظمی از شهدای جنگ را جوانان تشکیل می‌دهند.
مرادی با بیان اینکه برای حفظ هر مترمکعب از خاک ایران ۱۵ شهید تقدیم انقلاب شده است، گفت: در حال حاضر در کشور 3 هزار مسئول تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز فعالیت دارند که هر جایگاه مسئولیت آنان مدیون خون پاک 73 شهید بزرگوار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار مدیریت فضای مجازی در جامعه شد و افزود: الان با یک جنگ ترکیبی سایبری (جنگ نرم)، اقتصادی، سیاسی و... روبه‌رو هستیم که باید آن را مدیریت كنیم.
مرادی بیان کرد: فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است که متاسفانه یکی از عوامل فروپاشی خانواده‌ها در جامعه نیز به خاطر تاثیرات شبکه‌های اجتماعی است.
وی به نمونه‌ای از تاثیرات منفی فضای مجازی و اینترنت بر روی دانش‌آموزان اشاره کرد و یادآور شد: میانگین معدل دانش‌آموزان در سال 1394، عدد 15 بود در حالی که این عدد اخیراً به نمره 12 کاهش پیدا کرده است. این موضوع زنگ خطری است که باید به بررسی دلایل وعوامل آن پرداخته شود.
در بخش دیگری از این نشست، سعید مظلومیان، معاون دانشگاه پیام‌نور استان فارس نیز حفظ روحیه شهادت طلبی در جامعه را لازم و رمز پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: در طول جنگ تحمیلی همه برای حفظ کشور و آرمان های انقلاب تا آخرین نفس برای دفاع از دین خدا جنگیدند.
وی افزود: شهدای دوران انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس همه از بطن جامعه و از همه اقشار بودند که با جهاد اکبر به مقام شهادت نائل آمدند.
معاون دانشگاه پیام‌نور فارس یادآور دش: فضای کشور در طول ۸ سال جنگ تحمیلی، فضای رزمنده پرور و فضای جبهه‌ها هم فضای شهیدپرور بود.
در بخش دیگری از این مراسم ، سیدرضا متولی، رئیس انجمن‌ راویان استان فارس به بیان خاطراتی از حضور رزمندگان دانش‌آموز و دانشجوی استان فارس در عملیات‌های مختلف پرداخت.
وی به عملیات هویزه نیز اشاره‌ای کرد و آن را کربلای دیگری عنوان کرد که درآن دانشجویان تا آخرین لحظه رشادت وجانفشانی کردند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۶۳۲/یادواره_شهدای_دانشگاه_پیام_نور_فارس_برگزار_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: