Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@10:38:05 GMT

گسترش فرهنگ بومی استان مرکزی با حمایت از صنایع دستی فراهم می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۵۶۶/گسترش_فرهنگ_بومی_استان_مرکزی_با_حمایت_از_صنایع_دستی_فراهم_می_شود

گسترش فرهنگ بومی استان مرکزی با حمایت از صنایع دستی فراهم می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: گسترش فرهنگ بومی با حمایت از صنایع دستی امکان‌پذیر است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید محمد حسینی ظهر امروز در جریان بازدید از چند کارگاه صنایع دستی شهر اراک به مناسبت روز جهانی صنایع دستی با اشاره به اهمیت توجه به صنایع دستی اظهار داشت: حمایت از صنایع دستی سبب ترویج فرهنگ بومی است و صنعتگران این حوزه سرمایه‌های ملی جامعه بوده و حمایت از آنها به منزله ارج نهادن به فرهنگ بومی و ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به طور قطع توسعه صنایع دستی سبب ایجاد بستر مناسب برای صادرات هدفمند بوده و این موضوع اشاعه هویت ملی میهنی را به‌دنبال دارد و ترویج این فرهنگ را آسان‌تر می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: هدف از بازدید امروز این بود که از نزدیک با هنرمندان صحبت کنیم و دغدغه‌ها و مطالبه‌های آنها را بشنویم.

حسینی بیان کرد: درنظر داریم که با این رویکرد علاوه بر ارزیابی کیفی این کارگاه‌ها، پلی مستقیم بین مدیران و معاونان و هنرمندان این حوزه ایجاد کنیم تا بتوان مشکلات و خواسته‌های آنها را به نحو احسن برطرف کنیم، زیرا این موضوع دغدغه اصلی سازمان در این حوزه است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های هفته صنایع دستی در استان می‌توان به این بازدید، افتتاح نمایشگاه صنایع دستیدر نگارخانه استاد واشقانی، عیادت از نامداران پیشکسوت و حضور بر مزار هنرمندان از دست رفته اشاره کرد.

انتهای پیام/

R41371/P41362/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۵۶۶/گسترش_فرهنگ_بومی_استان_مرکزی_با_حمایت_از_صنایع_دستی_فراهم_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: