Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:36:47 GMT

راه اندازی 2 مرکز یادگیری در شهرستان سروآباد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۶۲۱/راه_اندازی_۲_مرکز_یادگیری_در_شهرستان_سروآباد

راه اندازی 2 مرکز یادگیری در شهرستان سروآباد

به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضان یوسفی روز شنبه در اولین جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان سروآباد اظهار کرد: یکی از اولویت های مهم سازمان نهضت سوادآموزی کشور و سیاست های حوزه سوادآموزی استان کردستان راه اندازی مراکز یادگیری در شهرستان ها و بخش های استان است.
وی ادامه داد: مراکز یادگیری یک ظرفیت و یک فرصت هستند که در این مراکز تنها بحث سواد آموزی مطرح نیست، بلکه چند مقوله و چند موضوع در دستور کار این مراکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان اضافه کرد: باتوجه به اینکه در مراکز یادگیری هم افراد بی سواد و هم کم سواد حضور دارند، در کنار آموزش سواد پایه، مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی، حقوق شهروندی و حرفه آموزی به آنها آموزش داده می شود.
وی افزود: در مراکز یادگیری برای آموزش افراد بی سواد و کم سواد از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی نظیر فنی و حرفه ای، مراکز بهداشت، علوم پزشکی، صنعت معدن و تجارت نیز استفاده خواهد شد.
وی گفت: با حمایت های فرمانداری و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سروآباد در تلاش هستیم 2 مرکز یادگیری را در شهرهای سروآباد و هورامان راه اندازی کنیم.
یوسفی اظهار کرد: باتوجه به اینکه یکی از مشکلات افراد بی سواد و کم سواد جامعه در بحث حقوق شهروندی و عدم آشنایی با مهارت های اجتماعی و زندگی است، راه اندازی مراکز یادگیری برای آموزش این قشر جامعه گامی بسیار مثبت و تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: مهمترین ویژگی مراکز یادگیری متمرکز بودن است که به صورت پراکنده نیستند و در این مراکز افراد بی سواد و کم سواد که از قبل شناسایی شده اند، متمرکز خواهند شد.
وی به مشکلات حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: مشکلات آموزش و پرورش را تنها با اعتبارات دولتی نمی توان برطرف کرد و در این راستا نیازمند ورود خیرین و توانمندان جامعه به این حوزه هستیم.
به گفته وی، در شهرستان بانه 40 مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است که این اقدام خیرین بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.
معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان در پایان به انسداد مبادی بی سوادی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر انسداد مبادی بی سوادی در استان کردستان بسیار مثبت بوده به طوریکه در فاصله سال های 90 تا 95 استان کردستان در زمینه رشد خالص سوادآموزی رتبه چهارم کشور و در زمینه رشد ناخالص رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۶۲۱/راه_اندازی_۲_مرکز_یادگیری_در_شهرستان_سروآباد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: