Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@07:43:44 GMT

جوانان از تجربيات کارآفرينان موفق بهره مند شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۶۳۷/جوانان_از_تجربیات_کارآفرینان_موفق_بهره_مند_شوند

جوانان از تجربيات کارآفرينان موفق بهره مند شوند

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبي گفت: جوانان بايد از تجربيات کارآفرينان موفق در استان براي کارآفريني و ايجاد اشتغال بهره مند شوند.

به گزارش ايرنا مشيرالحق عابدي روز چهارشنبه در دوازدهمين آيين تجليل از کارآفرينان برتر استان افزود: ظرفيت ها و پتانسيل هاي زيادي براي ايجاد اشتغال در استان وجود دارد که توسعه کارآفريني رونق اقتصادي را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: در حال حاضر در سطح کشور ميزان کارآفريني حاصل شده 40 درصد مربوط به بانوان و مابقي توسط مردان ايجاد شده است که بايد در استان نيز وضعيت مشخص شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبي اظهار داشت: يک کارآفرين نبايد از بار مسئوليت شانه خالي کند بلکه بايستي اگر قدم در راهي مي گذارد تا انتها به سر منزل مقصود برساند.
وي عنوان کرد: در ديار خراسان جنوبي اگر اقدام کارآفرين بر مبناي سرمايه خود باشد سنگ بزرگ به معناي نزدن است لذا ابتدا بايد از تجربه کارآفرينان بزرگ بهره مند شد.
عابدي، ريسک پذيري را از ويژگي هاي کارآفرين دانست و يادآور شد: اينکه کارآفرين اقدام به ريسک بزرگ کند شايد نتواند به نتيجه مطلوب برسد در حقيقت ريسک متعادل به موفقيت نزديک تر است.
وي با بيان اينکه مدير موفق مي داند از پس امروز آرام فردايي ناآرام خواهد بود افزود: کارآفرين بايد آينده را جلوتر ديده و براي هرگونه شرايطي آمادگي داشته باشد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبي بيان کرد: يکي از شرايط کارآفرين اين است که متعادل کار کند لذا اگر کارخانه اي قرار است در استان راه اندازي شود که مواد اوليه يک سمت و بازار سمت ديگر کشور است بايد چاره انديشي شود تا در شرايط بحران و التهاب دچار مشکل نشود.
وي عنوان کرد: ظرفيت ها و توانمندي هاي خوبي در استان وجود دارد و معتقديم در سرزمين گنج پنهان زندگي مي کنيم لذا بايد واقع بينانه دست به اقدامات اقتصادي بزنيم.
عابدي با بيان اينکه ايمان و اعتماد به موفقيت براي برتر شدن در رسته کارآفريني بسيار مهم است اظهار داشت: گذراندن دوره هاي مديريت بحران و انجام برنامه ريزي هاي کوتاه مدت بايد مورد توجه باشد.
وي يادآور شد: در ارتباط با شرايط يک دستفروش که کارآفرين بزرگي شده بود مطالبي مطالعه کردم اما بدانيد خيلي از کارخانه داران بزرگ هم هستند که با برنامه ريزي نادرست مجبور به دست فروشي مي شوند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبي گفت: دستگاه متولي تعاون، کار و رفاه اجتماعي چه برنامه اي در راستاي به ثمر رسيدن موضوعات مربوط به کارآفرينان در استان به مرحله نوشتار و اقدام دارد.
وي ادامه داد: رتبه خراسان جنوبي در طرح هاي مهارت آموزي جزو رتبه هاي برتر کشور بود اما بايد ديد بازخورد آن منجر به افتتاح چند کارگاه در استان شده است، مسلم تلاش هاي زيادي شده اما بازخورد آن براي استان اشتغال جوانان است.
عابدي با اشاره به اين موضوع که يک قناد خوب هيچوقت نمي تواند مدير قنادي خوبي باشد اظهار داشت: جانشين پروري براي کارآفرينان بسيار مهم است که بدون شک زکات عمر با برکت کارآفرينان در راستاي جانشين پروري مصرف خواهد شد.
وي تاکيد کرد: بنا بر سياست هاي بند 10 اقتصاد مقاومتي ابلاغي از جانب مقام معظم رهبري، موضوع کار، کارآفريني و صادرات مورد تاکيد قرار گرفته است ولي بايد ديد تا چه اندازه در استان موفق عمل کرده ايم.
معاون استاندار خراسان جنوبي با تاکيد بر اينکه ثبات اشتغال يکي از شمول برنامه ريزي براي اشتغال است يادآور شد: اگر کارآفرين در ابتداي راه برنامه مدون در راستاي نياز منطقه، استمرار اشتغال، بازار فروش و سوددهي را تعيين کند به طور حتم در ايام بحران و التهاب دچار مشکل نخواهد شد اما نه به حدي که توان حرکت مجدد را نداشته باشد.
وي گفت: برخي مشکلات در ارتباط با فعاليت واحدهاي توليدي يا صادرات تنها مربوط به استان نيست بلکه در کلان کشور وجود دارد.
عابدي به بسته شدن 56 روزه مرز ماهيرود از جانب افغانستان اشاره کرد و گفت: در هشت ماه ابتداي سال با وجود تعطيلي اين مرز نرم صادرات به لحاظ ارزشي سه درصد و چهار درصد از نظر وزني نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.
وي ادامه داد: افزايش صادرات نشان از تلاش توليدکنندگان و صادرکنندگان براي جبران مافات بعد از بازگشايي مرز است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار با بيان اينکه کارآفرينان و توليدکنندگان استان بدون شک قائل به قانون هستند گفت: در برخي کالاها با ممنوعيت صادرات در کشور مواجه شده ايم اما آنچه هست در اين ايام کشور مبتلابه به يک جنگ اقتصادي است.
وي افزود: حضور کارآفرينان به عنوان فردي که ايفاي خدمت مي کند در کشور بسيار ارزشمند و چراغ راهي براي رسيدن به سر منزل مقصود است.
عابدي خطاب به کارآفرينان جوان استان اظهار داشت: نهراسيد چون دولت تدبير و اميد بنا بر رسالت اصلي خود به طور حتم همفکر کارآفرينان، صادرکنندگان و توليدکنندکان خواهد بود.
وي اظهار اميدواري کرد؛ ممنوعيت صادرات برخي کالاها در روزهاي آتي کاسته شود همانطور که ممنوعيت برخي کالاها تاکنون برداشته شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبي بيان کرد: هفت هزار و 320 ميليارد تومان توسط مجلس براي تسهيلات زير 100 ميليون تومان مصوب شد که براي کارآفريني و توليد اشتغال و جذب اعتبار براي استان نمايندگان مجلس در استان بايد تلاش کنند.
در اين مراسم از چهار نفر کارآفرين برتر و 2 نفر شايسته تقدير با حضور استاندار، نماينده مردم نهبندان و سربيشه در مجلس شوراي اسلامي و برخي مسئولان استاني و شهرستاني با اهداي لوح قدرداني شد.
7557 * 6054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۶۳۷/جوانان_از_تجربیات_کارآفرینان_موفق_بهره_مند_شوند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: