Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@12:47:59 GMT

نیکی هیلی: بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۸۹۹/نیکی_هیلی_بن_سلمان_مسئول_قتل_خاشقجی_است

نیکی هیلی: بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهاراتی بر خلاف مواضع رئیس‌جمهور این کشور ولیعهد رژیم سعودی را مسئول قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه گفته که «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی تماماً مسئول قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیلی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز گفت که او فکر می‌کند ولیعهد سعودی مسئول قتل خاشقجی است. هیلی گفت: «کار حکومت سعودی بود و محمد بن سلمان رئیس دولت سعودی است.»

وی اضافه کرد: «بنابراین، همه آنها مسئول هستند و به آنها اجازه فرار داده نمی‌شود، نه به افراد و نه به حکومت. به آنها اجازه فرار داده نمی‌شود.»

هیلی همچنین اضافه کرد: «فکر می‌کنم لازم است ما گفت‌وگویی جدی درباره سعودی‌ها داشته باشیم تا آنها بدانند از این نمی‌گذریم. ما به شما اجازه فرار نمی‌دهیم و دفه دیگر این کار را انجام ندهید.»

انتقادات از محمد بن سلمان بعد از افشای نقش‌آفرینی او در رسوایی ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به شدت بالا گرفته است.

خاشقجی 2 اکتبر (10 مهر) برای دریافت اسناد مربوط به ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما بعد از آن هرگز رویت نشد. افشاگری‌های دولت ترکیه نشان داد او داخل ساختمان کنسولگری کشته شده و جسدش قطعه قطعه شده است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این جمع‌بندی رسیده که این قتل به دستور بن سلمان انجام شده است. علی‌رغم این، ترامپ بر حمایتش از ولیعهد سعودی تأکید کرده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۸۹۹/نیکی_هیلی_بن_سلمان_مسئول_قتل_خاشقجی_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: