Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:09:53 GMT

۱۵ مورد اهدای عضو در استان زنجان انجام گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۳۲۹۰۹/۱۵_مورد_اهدای_عضو_در_استان_زنجان_انجام_گرفته_است

زنجان-مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طی سال گذشته ۱۵ مورد اهدای عضو در استان زنجان انجام گرفته و ۶۰ نفر زندگی دوباره یافتند.

رویا قهرمانی در گفتگو باخبرنگار مهربا بیان اینکه طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۵ مورد اهدای عضو در استان زنجان انجام گرفته است، افزود: امسال تنها طی این بازه زمانیتعدادبیش ۶۰ نفر بیمار با بهره مندی از اعضای اهدایی بدن بیماران مرگ مغزی حیات دوباره یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طی سال گذشته ۹۴ حدود۱۴ مورد اهدای عضو در استان زنجانرخ داد که ۵۰ نفر توانستند از اعضای اهدایی بهره مند شوند.

قهرمانی تاکید کرد:باید تلاش شود فرهنگ اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در جامعه توسعه یابد.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجانگفت:اهدای عضو بیمار مرگ مغزی طبق شرایط و فرآیندهای خاص انجام می شود ونبود بیماری های مزمن از جمله سرطان، دیابت و حداکثر سن ۶۵ سال متوفیاز جمله شرایط مهم برای اهدای عضو است.

قهرمانی تاکید کرد: خوشبختانه در استان زنجان اهدای عضو بسیار خوب بوده و فرهنگ سازی خوبی در این زمینه در استان انجام شده است.

وی همچنین از اهدای اعضای بدن یک جوان سرباز طارمی طی سالجاریبه نامشعبانی خبر داد و گفت: این جوان که دچار مرگ مغزی شده بوده با رضایت خانواده سه عضو بدن وی به بیماران اهداء شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۹۰۹/۱۵_مورد_اهدای_عضو_در_استان_زنجان_انجام_گرفته_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: