Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:01:43 GMT

تنها ۴۰۰ هکتار از تالاب «بیشه دالان» بروجرد قابل احیاء است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۳۹۷۹/تنها_۴۰۰_هکتار_از_تالاب_بیشه_دالان_بروجرد_قابل_احیاء_است

تنها ۴۰۰ هکتار از تالاب «بیشه دالان» بروجرد قابل احیاء است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مصطفی وند عصر چهارشنبه در حاشیه کارگاه یک روزه تدوین جامع مدیریت زیست محیطی تالاب «بیشه دالان» که در سالن کنفرانس فرمانداری ویژه بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: امروز دومین کارگاه تدوین جامع مدیریت زیست محیطی تالاب «بیشه دالان» بروجرد با مشارکت جوامع محلی، انجمن های زیست محیطی، منابع طبیعی، آب و فاضلاب روستایی، میراث فرهنگی، امور آب شهرستان و اداره محیط زیست بروجرد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هدف از برگزاری این کارگاه، افزود: ارتقاء سطح مشارکت فعال محلی و ادارات شهرستان برای احیای تالاب «بیشه دالان» از جمله اهداف ما بوده است.

رئیس اداره محیط زیست بروجرد، تصریح کرد: این کارگاه ادامه پیدا می کند تا به نقطه نظر خاصی برسیم و بعد از آن که برنامه ها را تدوین کردیم آنها را به شورای برنامه ریزی شهرستان ارائه می دهیم تا پس از این مرحله به شورای برنامه ریزی استان تحویل داده شود و از این طریق بودجه اختصاصی برای احیای تالاب «بیشه دالان» بروجرد در نظر گرفته شود و به صورت سنواتی بتوانیم این اکوسیستم را احیا کنیم.

مصطفی وند، گفت: در حال حاضر این منطقه محل اعتباری ندارد و در این راستا در مرحله اول، پروژه مصوب و اهداف آن باید مشخص شود تا شورای برنامه ریزی شهرستان نسبت به احیای آن اعتباری خاص تعیین کند.

وی، ادامه داد: از ۹۱۳ هکتار مساحت کل تالاب «بیشه دالان» بروجرد ۴۵۰ هکتار باقی مانده است که البته به طور فصلی این میزان هم در حال تغییر است.

رئیس اداره محیط زیست بروجرد با بیان اینکه کار صدور  سند ۱۲۰ هکتار از تالاب «بیشه دالان» بروجرد در حال  انجام است، تاکید کرد: با توجه به بارندگی های اخیر فصل پاییز بیش از ۴۵۰ هکتار از تالاب به زیر آب رفته است.

مصطفی وند با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ هکتار از تالاب «بیشه دالان» بروجرد قابل احیاء است، ادامه داد: با توجه به مشارکت جوامع محلی و آگاه سازی مردم برای مشارکت حداکثری که بستر اولیه احیای تالاب «بیشه دالان» است، امید می رود بتوانیم در ارتقاء معیشت پایدار روستاییان، حفظ اکوسیستم، چراگاه، زیست بوم، زیستگاه پرندگان مهاجر، تنوع زیست محیطی دفع آفات منطقه تالاب اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی، یاد آور شد: همچنین بودجه احداث پاسگاه محیط بانی تالاب نیز مصوب و پیمانکار آن مشخص شده و فوندانسیون ساختمان پاسگاه در حال اجرا است و پیش بینی می شود سال آینده می توانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

کد خبر 4483787

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۹۷۹/تنها_۴۰۰_هکتار_از_تالاب_بیشه_دالان_بروجرد_قابل_احیاء_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: