Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:01:18 GMT

آبشار شلماش سردشت به عنوان میراث طبیعی کشور به ثبت رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۴۰۳۸/آبشار_شلماش_سردشت_به_عنوان_میراث_طبیعی_کشور_به_ثبت_رسید

آبشار شلماش سردشت به عنوان میراث طبیعی کشور به ثبت رسید

‍‍‍‍‍‍

دریافت 5 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان، حسن سپهرفر با اعلام این خبر اظهارداشت: آبشار شلماش با ارتفاع ۹۰ متر که در استان آذربایجان غربی، شهرستان سردشت، نزدیک منطقه سرسبز و جنگلی روستای شلماش قرار دارد طی شماره ۴۳۴ در فهرست میراث طبیعی- ملی به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مطالعات و تهیه پرونده ثبتی برای این اثر طبیعی، پارسال از سوی کارشناسان ثبت این معاونت انجام گرفت و پس از تکمیل پرونده و ارسال آن به سازمان مرکزی و طرح موضوع در شورای ثبت شد که طی امروز با ثبت آن در فهرست میراث طبیعی کشور موافقت بعمل آمد.

سپهرفر اظهارداشت: بر اساس کلیه الزامات و مواد قانونی مرتبط با ثبت آثار طبیعی- تاریخی، رعایت حقوق مالکانه این آبشار، تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و سازمان مرکزی است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده اداره کل و سازمان خواهد بود و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

وی گفت: با ثبت این اثر طبیعی، تعداد آثار طبیعی استان که در فهرست میراث طبیعی- ملی به ثبت شده اند به ۵ اثر رسید و قبل از این، چمن متحرک، زندان نبی کندی، زندان سلیمان و زندان برنجه از شهرستان تکاب به ثبت رسیده اند.

کد خبر 4323137

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۰۳۸/آبشار_شلماش_سردشت_به_عنوان_میراث_طبیعی_کشور_به_ثبت_رسید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: