Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@10:44:29 GMT

بازسازي واقعه غدير در بيش از 140 نقطه کشور/ درخواست بيش از 20 کشور براي اجراي بازسازي واقعه غدير

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۳۴۰۹۴/بازسازی_واقعه_غدیر_در_بیش_از_۱۴۰_نقطه_کشور_درخواست_بیش_از_۲۰_کشور_برای_اجرای_بازسازی_واقعه_غدیر

خبرگزاري آريا - رئيس ستاد بازسازي واقعه غدير از بازسازي اين واقعه در بيش از 140 نقطه در ايران و سوريه خبر داد. به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا, نشست خبري سردار علي فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفان و رئيس بازسازي واقعه غدير با حضور اصحاب رسانه در مرکز بسيج سازمان بسيج صدا و سيما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين نشست سردار فضلي گزارشي از برگزاري اين بازسازي طي سال‌هاي اخير در استان‌هاي کشور ارائه داد. وي در سخناني با بيان اينکه غدير بزرگترين حادثه تاريخ اسلام و ادامه رسالت انبيا است,گفت: در طول اين دوران کارهاي بزرگي صورت گرفته و اين امانت الهي سينه به سينه به انقلاب اسلامي رسيده و داراي برجستگي هاي فراواني است.
وي در ادامه به بازسازي واقعه غدير اشاره کرد و گفت: اين اقدام براي اولين‌بار در جهان اسلام با هدايت عالمانه علما و مراجع عظام تقليد و با محتواي مورد توجه شيعه و سني و تحت هدايت راهبردي بنياد بين المللي غدير از سال 89 در شهر قم در جوار کوه خضر نبي و با حضور بيش از 70 هزار نفر از مردم برگزار شد.
سردار فضلي افزود: چون اين کار مردمي بوده و تمامي مراحل و زيرساخت ها با مشارکت مردم انجام مي‌شود, در سال بعد بازسازي اين واقعه در 72 نقطه از کشور اجرا شد و در سال بعد از آن غير از ايران، در سوريه وعراق نيز اين واقعه بازسازي شد. در سال گذشته نيز در بيش از 140 نقطه از ايران واقعه بازسازي شد.
رييس ستاد بازسازي واقعه غدير با بيان اينکه امسال با کمک مردم و تمامي بخش ها و دستگاه‌هاي ذيربط اين واقعه در 143 نقطه ايران و يک نقطه در سوريه اجرا مي‌شود, اظهار کرد: از اين تعداد 11 نقطه در استان سيستان و بلوچستان, پنج نقطه در کردستان, 11 نقطه در اصفهان, 9 نقطه در خوزستان اين واقعه عظيم بازسازي و به نمايش در خواهد آمد. همچنين بنا به درخواست بعضي از استان‌ها مبني بر استقبال پرشور از اين مراسم, اين بازسازي به جز در روز عيد غدير, در ديگر روزها نيز به اجرا در خواهد آمد.
سپس حسين ظريف منش مديرکل بنياد بين المللي غدير در سخناني واقعه غدير را نقطه عطفي در اسلام عنوان کرد که استمرار ولايت در چهره امامت است و افزود: علاوه بر توصيف واقعه غدير و گرامي‌داشت آن وظيفه داريم که درس‌‌هاي غدير را ترويج و تبيين کنيم و پيام اين واقعه مهم را به همه مسلمانان و جهانيان برسانيم.
وي با اشاره به برنامه هاي اين بنياد در ايام غدير اظهار کرد: ششمين جشنواره شعر غدير, تجليل از 2500 خانواده شهيد سادات در تهران و ساير استان‌ها, برگزاري نماز عيد غدير در آستان امامزاده صالح(ع), حسينيه حضرت فاطمه زهرا(س) سپاه تهران و آستان مقدس حضرت عبدالعظيم به همراه مراسم جشن از جمله برنامه‌هاي اين دهه است.
ظريف منش در خصوص آداب عيد غدير و لزوم انجام آن توسط مسلمانان گفت: روز عيد غدير روز هديه دادن, روز تبسم و شادي, روز تهنيت‌گويي مسلمانان به يکديگر, روز اطعام دادن, روز صدقه دادن و دستگيري از مستمندان و روز نماز و روزه است که ائمه بزگوار سفارش هاي زيادي براي انجام اين اعمال داشته‌اند.
مدير کل بنياد بين المللي غدير همچنين از برگزاري برنامه‌هاي استاني براي مسلمانان اهل تسنن و برگزاري برنامه هاي در سطح بين المللي در ساير کشور ها با مشارکت دستگاه هاي ذيربط خبر داد.
سردار يعقوب سليماني رئيس بازسازي اين واقعه نيز در اين نشست گفت: بازسازي واقعه غدير با مشارکت مردم و با حمايت مراجع تقليد در سال 89 آغاز به کار کرد و از ويژگي هاي اين بازسازي مردمي بودن آن است که در اين واقعه بيش از 7500 نفر هنرنمايي مي‌کنند و بيش از 1 ميليون نفر در بيش از 140 نقطه اين نمايش را به تماشا مي‌نشينند. همجنين در 26 نقطه از کشور نيز اين واقعه براي اهل تسنن به ننماش در خواهد آمد.
وي در ادامه با اشاره به دخواست بيش از 20 کشور خارجي براي بازسازي اين واقعه در آن کشور ها گفت: در صورت فراهم شدن بستر ها و هماهنگي‌هاي لازم اين واقعه در آينده‌اي نزديک در اين کشورها و ساير کشورهاي متقاضي اجرا خواهد شد.
در پايان علي فروغي رئيس مرکز بسيج سازمان صدا سيما از رويکرد جديد رسانه ملي براي پوشش اين واقعه عظيم خبر داد و گفت: ان شاء الله امسال در کنار ديگر رسانه‌ها سازمان صدا وسيما پوشش مطلوب و گسترده‌اي از اين واقعه در سطح کشور را خواهد داشت.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۰۹۴/بازسازی_واقعه_غدیر_در_بیش_از_۱۴۰_نقطه_کشور_درخواست_بیش_از_۲۰_کشور_برای_اجرای_بازسازی_واقعه_غدیر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: