Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@22:14:30 GMT

زندان آخرین ایستگاه ۷۹ سوداگر گنج در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۳۴۹۹۶/زندان_آخرین_ایستگاه_۷۹_سوداگر_گنج_در_مازندران

زندان آخرین ایستگاه ۷۹ سوداگر گنج در مازندران

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازساری،سرهنگ قاسمی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندرانگفت: این افراد ۵ ماه گذشته به دلیل حمل دستگاه‌ گنج یاب و خرید و فروش آثار تاریخی در مازندران دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان شدند.

وی با بیان اینکه ۱۵۷ شی تاریخی مانند ظروف سفالی، دستبند، خنجر، مهر سلطنتی و نوک پیکان ۵ ماه گذشته در مازندران کشف و تحویل گنجینه استان شد، افزود: برخی از این اشیای کشف شده مربوط به عصرآهن، دوره‌های اشکانی، سلوکی و اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ قاسمی گفت: ۲۳ باند حفاری اشیا تاریخی با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان نیز در این مدت در استان متلاشی شد.

وی با بیان اینکه دو هزارو ۳۰۰ اثر تاریخی در مازندران وجود دارد، ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی برای حفاظت از آثار تاریخی استان بیش از ۲۹ هزارو ۳۸۰ مورد بازدید و گشت‌زنی داشت.

فرمانده یگان حافظت میراث فرهنگی استان از مردم خواست هرگونه اخبار مربوط به فعالیت سوداگران گنج، خرید و فروش اشیای تاریخی و ساخت و ساز غیر مجاز در فضا‌های تاریخی را به شماره ۳۳۳۹۱۰۰۷ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

دستگیری ۷۹ گنج یاب در مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۹۹۶/زندان_آخرین_ایستگاه_۷۹_سوداگر_گنج_در_مازندران را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: