Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@11:33:51 GMT

کاهش 3 میلیون لیتری قاچاق روزانه سوخت در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۰۱۳/کاهش_۳_میلیون_لیتری_قاچاق_روزانه_سوخت_در_کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، علی معیری در حاشیه جلسه با وزیر کشور در ساختمان این وزارتخانه درباره تاثیر اقدامات اخیر دولت بر قاچاق سوخت گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از قاچاق سوخت در نوار مرزی کشور و از طریق مشتقات نفت و گاز است که پیش از این عدد 10 تا 15 میلیون لیتر برای قاچاق روزانه سوخت اعلام کرده بودیم که در چند ماه گذشته با اقدامات خوب وزارت نفت و هماهنگی سازمان های دیگر نزدیک به 3 میلیون لیتر از میزان قاچاق روزانه کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او درباره سایر مصوبات اخیر درباره قاچاق سوخت، افزود: قرار است قیمت تعادلی سوخت در نوار مرزی کشور اجرا شود که بر مبنای آن قیمت های متفاوتی برای سوخت در سراسر مرزها تعیین می شود.
معیری همچنین با اشاره به اینکه بخشی از قاچاق سوخت مربوط به خودروهای ترانزیتی می‌شود، اضافه کرد: قرار است وزارت نفت زیرساخت های مناسبی در نوار مرزی کشور ایجاد کند که بر مبنای آن خودروهای ترانزیتی رصد و مانع قاچاق سوخت از طریق آنها شود.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: علاوه بر اینکه بخشی از مشتقات نفت و گاز قاچاق می شود کارت سوخت در مناطق مرزی یکی از عوامل موثر در قاچاق سوخت بوده به همین دلیل قرار است پلاک گذاری خودروهای جدید به همراه کارت سوخت باشد و کارت سوخت خودروهای اسقاطی نیز باطل شود.
وی درباره میزان قاچاق معکوس کالا نیز گفت: به علت افزایش نرخ ارز شاهد قاچاق معکوس کالا از داخل کشور به خارج بودیم که با تمهیدات صورت گرفته این میزان کاهش یافته است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۰۱۳/کاهش_۳_میلیون_لیتری_قاچاق_روزانه_سوخت_در_کشور را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: