Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@13:45:40 GMT

ضرورت بازخوانی رشادت‌ رزمندگان همدان در عملیات مرصاد/ آن گونه که باید به نقش استان همدان در عملیات مرصاد پرداخته نشده است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۲۵۳/ضرورت_بازخوانی_رشادت_رزمندگان_همدان_در_عملیات_مرصاد_آن_گونه_که_باید_به_نقش_استان_همدان_در_عملیات_مرصاد_پرداخته_نشده_است

ضرورت بازخوانی رشادت‌ رزمندگان همدان در عملیات مرصاد/ آن گونه که باید به نقش استان همدان در عملیات مرصاد پرداخته نشده است

سردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت سالروز غرورآفرین عملیات مرصاد آن را تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران دانست و اظهار کرد: مرصاد یکی از موفق ترین عملیات های دوران دفاع مقدس است که با الطاف خاصه خداوند نابودی سازمان نظامی منافقین را به همراه داشت و پرونده جنگ هشت سال تحمیلی را با شکست منافقان بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمن در طول جنگ تحمیلی با مشاهده توانایی بالای جمهوری اسلامی در راستای سازماندهی نیروهای مردمی همواره در صدد ضربه زدن به آن بود، افزود: بعد از پذیرفته شدن قطعنامه ۵۹۸ آمریکایی‌ها، استکبار و عراق تصور کردند ایران در اوج ضعف به سر می برد به همین علت شروع به برنامه‌ریزی برای حمله کردند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۵ قطعنامه پذیرفته شد که زمان آنها دقیقا بعد از انجام یک عملیات مهم در ایران در راستای مهار و کنترل جمهوری اسلامی صورت می گرفت، گفت: یکی از قطعنامه هایی که تا حدودی احقاق حق جمهوری اسلامی در آن لحاظ شده بود قطعنامه ۵۹۸ بود.

وی با بیان اینکه با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل از سوی ایران و اعلام آتش‌بس با عراق، گروهک منافقین با خیال اینکه نیروهای مردمی از جنگ خسته اند شعار «از مهران تا تهران در سه روز» را سر دادند، عنوان کرد: سه روز پس از پذیرش قطعنامه تهاجم نیروهای عراق در جنوب و به ویژه منطقه غرب شروع شد که بعد از آن متوجه شدیم ارتش عراق توسط خطوط دفاعی ما را در منطقه غرب با سازماندهی و پشتیبانی از نیروهای سازمان منافقین شکسته است.

سردار مجیدی نقش استان همدان در عملیات مرصاد را بسیار مهم و تعیین‌کننده دانست و تاکید کرد: در چگونگی عملیات مرصاد آن گونه که باید به نقش استان همدان پرداخته نشده است، در صورتی که رزمندگان همدان نقش اول و تعیین‌کننده داشتند و باید رشادت و فداکاری رزمندگان ما در این عملیات مورد بازخوانی قرار گیرد.

وی با تشریح چگونگی انجام عملیات مرصاد به نقش «حاج میرزا محمد سلگی» به عنوان فرمانده وقت لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) همدان در عملیات مرصاد پرداخت و تصریح کرد: در پایان جنگ تحمیلی یکی از اردوگاه هایی که می توانست منطقه غرب را پوشش دهد اردوگاه شهید «شهبازی» بود که به عنوان عقبه لشکر۳۲ انصارالحسین(ع) در منطقه چارزبر کرمانشاه مستقر بود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: به محض اطلاع از ورود و تجاوز نیروهای عراق در خاک ایران، با انجام یک حرکت شناسایی توسط نیروهای اطلاعاتی لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) مشخص شد که تهاجم از سوی نیروهای سازمان منافقین است که توسط عراق سازماندهی شده اند.

* مهم‌ترین پیام عملیات مرصاد وحدت در نظام جمهوری اسلامی ایران است

وی با بیان اینکه نیروهای سازمان منافقین خلق توسط حرکات و تاکتیک‌های لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) با شکست مواجه شد، ادامه داد: توسط «حاج میرزا سلگی» بلافاصله دو گردان ۱۵۵ حضرت علی اصغر(ع) و ۱۵۴ حضرت علی اکبر(ع) در منطقه چارزبر با نیروهای اندک سازماندهی شدند و در نهایت در تنگه «چارزبر» که به تنگه «مرصاد» معروف است، توانستند در مقابل سازمان منافقین صف‌آرایی کنند و از ادامه حرکت و پیشروی آنان به تهران جلوگیری کنند.

سردار مجیدی اضافه کرد: این یکی از حرکات بزرگ استان همدان است که در عملیات مرصاد از خود به جای گذاشته و توانسته نقش مهم و تعیین کننده ایفا کند.

وی با بیان اینکه در جریان عملیات مرصاد ۱۴۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب شد، افزود: استان همدان در این عملیات شهدای بزرگی تقدیم کرده کا از جمله آنها شهید «مهدی ملکی» و شهید «مبارکی» و شهدای نیروهای اطلاعاتی و شهدای بسیج هستند که از خود رشادت های بالایی نشان دادند و توانستند تنگه «چارزبر» که به مصابه تنگه احد بود حفظ و دشمن را متوقف کنند و با رسیدن دیگر نیروهای کمکی از دیگر استان ها دشمن را به عقب برگردانند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر ضرورت بازخوانی عملیات مرصاد عنوان کرد: این عملیات به خاطر وحدت و یکپارچگی تمام اقشار مردم و نیروهای مسلح در دفاع از تمامیت ارضی کشور و پاسداری از ارزش‌های والای انقلاب و آرمان‌های بلند دینی و ملی از یک سو و نفرت و انزجار از خیانتکاران و کسانی که نقش ستون پنجم دشمن را در جنگ تحمیلی بر عهده داشتند اتفاق افتاد تا اینکه توانستند آنها را به خاک مذلت بکشانند.

وی در خصوص پیام اصلی عملیات مرصاد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پیام عملیات مرصاد در این است که وحدت در نظام جمهوری اسلامی رمز موفقیت برای نظام است که این مهم در این عملیات به وضوح دیده شد.

سردار مجیدی یادآور شد: با وجود تمام سختی ها، مشکلات و نارسایی هایی که در زمان های مختلف در کشور وجود دارد اما در زمان و شرایطی که بحث اسلام، انقلاب و نظام پیش می‌آید وحدت بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۲۵۳/ضرورت_بازخوانی_رشادت_رزمندگان_همدان_در_عملیات_مرصاد_آن_گونه_که_باید_به_نقش_استان_همدان_در_عملیات_مرصاد_پرداخته_نشده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: