Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@15:58:46 GMT

اجرای طرح نماد در ۱۲ مدرسه کردستان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۳۰۹/اجرای_طرح_نماد_در_۱۲_مدرسه_کردستان

اجرای طرح نماد در ۱۲ مدرسه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، افشین خوش گوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان امروز، 30 خرداد ماه در نشست کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد ضمن تشریح فعالیت‌های اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در سال تحصیلی 97-96، از تحقق کامل برنامه‌های این حوزه خبر داد و اظهار کرد: کردستان از استان‌های موفق کشور بوده و مورد تقدیر وزارتی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در بحث آسیب‌های اجتماعی است، افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از طریق وزارت فعالیت‌های انجام شده در این حوزه منجر به رضایت‌مندی وزارت شده و کردستان در اجرای برنامه‌های مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی الگویی برای کشور است.
خوشگوار با اشاره به تعامل آموزش‌وپرورش با دستگاه‌ها و شرکای برون‌سازمانی در اجرای برنامه‌های حوزه پیشگیری، بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل شرکای درون و برون‌سازمانی را از اقدامات استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه آموزش‌وپرورش استان در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی جزو دستگاه‌های برتر است.
وی روند پیگیری فعالیت‌ها این حوزه را مناسبت دانست و بابیان اینکه موفقیت کسب‌شده، حاصل کار تیمی است و در سطوح مختلف اقدامات پیگیری و در رأس مجموعه نیز مدیرکل آموزش‌وپرورش استان از برنامه‌های این حوزه حمایت نموده‌اند، اظهار کرد: در سطح شهرستان‌ها و مناطق از بین پست‌های موجود یک نفر به عنوان کارشناس و رابط مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند.
افشین خوش گوار در بخش دیگری از گزارش خود بابیان اینکه در کنار فعالیت‌ها و مأموریت‌های محوله این حوزه، استان کردستان مجری طرح کشوری نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) است، گفت: این طرح به صورت ائتلافی و فرآیندی با همراهی 10 ارگان دیگر در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه کلیه برنامه‌های مربوط به مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی را تحت پوشش دارد، گفت: طرح نماد هم‌اکنون در دو شهرستان کامیاران و ناحیه یک سنندج و در سطح 12 مدرسه در حال اجراست.
خوش گوار بیان کرد: سه هزار و 649 دانش‌آموز در مرحله اول طرح تحت پوشش برنامه‌های نماد قرارگرفته‌اند و این طرح در مراحل بعدی تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار خواهد داد.
خوش گوار در ادامه با اشاره به مزایای طرح نماد و جامعیت آن گفت: اگر 100 درصد مدارس مجری طرح نماد باشند دیگری نیاز به اجرای طرح‌های موازی نیست و این طرح کلیه برنامه‌های مربوط به مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی کردستان را یکی از استانهای موفق در اجرای طرح نماد معرفی کرد و با اشاره به بازدید ناظرین وزارتی از اقدامات و فعالیت‌های آن گفت: خوشبختانه در این حوزه نیز کردستان مورد تقدیر وزارت قرار خواهد گرفت.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود از آسیب‌شناسی برنامه‌های این معاونت در تابستان خبر داد و گفت: بر اساس این اقدام، برنامه جامع و کامل حوزه تربیت‌بدنی و سلامت تدوین و اجرایی خواهد شد.
وی در پایان با تأکید بر اتخاذ راه‌کارهای لازم برای مشارکت بیشتر مدیران مدارس در اجرای برنامه‌های حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: علاوه بر مربیان، اولیای دانش آموزان نیز باید در این حوزه وارد میدان شوند و با همراهی و همکاری مدیران مدارس، مربیان، اولیاء و کلیه دست اندرکاران برنامه‌ها پیگیری و به نتیجه برسد
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۳۰۹/اجرای_طرح_نماد_در_۱۲_مدرسه_کردستان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: