Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@12:02:01 GMT

ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۰۱۳/ولادت_حضرت_عبدالعظیم_الحسنی_ع

ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)

حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام از نوادگان پیشوای دوم شیعیان و مکنیٰ به ابوالقاسم و ابوالفتح، در چهارم ربیع الثانی ۱۷۳ ه. ق در مدینه متولد شد و در پانزدهم شوال ۲۵۲ ه. ق در شهرری وفات یافت. مرحوم آیت الله بهجت به ساکنان تهران فرمودند: شما در جوار گنج الهی هستید و قدر آن را بدانید؛ مبارزه و مقابله با ستم، کرامت و عزت نفس از ویژگی‌های شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام هادی (ع) در شأن و منزلت این محدث والامقام فرمودند: «ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی در ری هم وزن با ثواب زیارت امام حسین (ع) در کربلاست.» نسب حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام با چهار واسطه به امام حسن مجتبی علیه السلام می‌رسد و حضرت از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) هستند. در سال ۱۷۳ هجری در مدینه به دنیا آمدند و هم عصر امام کاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و امام هادی (ع) بودند. حضور مدیر کل ارتباطات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) را در همین ارتباط می‌بینید و می‌شنوید.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۰۱۳/ولادت_حضرت_عبدالعظیم_الحسنی_ع را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: