Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:53:21 GMT

پرورش ۱۰۰ هزار راس بز شیری اصلاح شده در واحدهای صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۰۱۶/پرورش_۱۰۰_هزار_راس_بز_شیری_اصلاح_شده_در_واحدهای_صنعتی

پرورش ۱۰۰ هزار راس بز شیری اصلاح شده در واحدهای صنعتی

طبس- مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام کشور گفت: برنامه ریزی شده در پایان برنامه ششم به جمعیت حدود ۱۰۰ هزار راس بز شیری اصلاح شده در قالب واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی دست پیدا کنیم.

محمد رضا ملاصالحی در جریان سفر به شهرستان طبس در گفتگو با مهر اظهارکرد: این سفر با هماهنگی نماینده مردم طبس در مجلس، معاونت امور تولیدات دامی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بازدیدی که از واحدهای دامداری در شهرستان های طبس،فردوس، سرایان و بیرجند داشتیم خوشبختانه شاهد شکل گیری واحدهای خوبی در این شهرستان ها، خصوصا در پرورش بز بودیم.

وی ضمن اشاره به اینکه هدف اصلی ما واحدهای دامداری دام سبک در ارتباط با گوسفند و بز بود، گفت: در این منطقه به پرورش بز شیری از نژاد سانن بصورت خالص و آمیخته اشتغال دارند که از طرح ها و پروژه های مورد نظر ما در معاونت امور تولیدات دامی در وزارت کشاورزی است‌.

ملاصالحی واحدهای شکل گرفته بصورت خودجوش در قالب واحدهای روستایی در شهرستان طبس را دور از انتظار توصیف کرد و گفت: امیدواریم بزودی تعدادی واحد صنعتی در شهرستان طبس و دیگر شهرستان های استان خراسان جنوبی شکل بگیرد و بتواند الگویی برای سرمایه گذاری های جدید مد نظر سرمایه گذارن شود.

وی در ادامه گفت: در معاونت تولیدات امور دامی وزارت جهاد کشاورزی بخشی از توسعه برای تولید شیر را به پرورش بز شیری اختصاص دادیم و بزهای شیری اصلاح شده می توانند در محیط های صنعتی پرورش داده شوند که از نظر اقتصادی نیز با اهمیت هستند.

این مقام مسئول اظهار داشت: پیش بینی ما این است که در پایان برنامه ششم به جمعیت حدود ۱۰۰ هزار راس بز شیری اصلاح شده در قالب واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی دست پیدا کنیم.

وی تولید شیر بز را که در حال حاضر کمتر از 350 هزار تن برآورد می شود به حدود700 هزار تن افزایش دهیم.

وی افزود: در کنار این افزایش تولید گوشت قرمز را هم از قبل پرورش بز خواهیم داشت و بخشی از نیاز ما به شیر و گوشت تامین خواهد شد.

ملاصالحی تولیدات بز را دارای خصوصیات خاصی دانست و گفت: افرادی که به شیر گاو حساسیت دارند براحتی می توانند شیر بز را مصرف کنند و پنیر و مشتقات این دام از ارزش خاصی در بازار برخوردار است.

مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام کشور گفت: بز حیوانی کم مصرف و قانع است و از علوفه کم مصرف و بی ارزش خصوصا فرآورده های فرعی بخش کشاورزی می تواند استفاده کند.

وی در ادامه بیان کرد: براحتی می توان برای تولید و پرورش بز در خانوارها و واحدهای روستایی برنامه ریزی کرد و خوشبختانه در این منطقه با فرهنگ پرورش بز آشنا هستند و توانسته اند حرکت های اولیه را انجام دهند.

وی ضمن امیدواری برای توسعه پرورش این دام در سطح شهرستان و استان گفت: با توصیه ای که به همکارانمان در استان و شهرستان داشتیم فرماندار طبس قول هایی برای پیگیری و تامین اعتبار بخشی از پروژه ها را داده اند تا بتوانیم قدم هایی در این زمینه برداریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۰۱۶/پرورش_۱۰۰_هزار_راس_بز_شیری_اصلاح_شده_در_واحدهای_صنعتی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: