Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-20@14:30:25 GMT

شیوع آفت بید دم قهوه ای در جنگل های بلوط خلخال

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۰۵۵/شیوع_آفت_بید_دم_قهوه_ای_در_جنگل_های_بلوط_خلخال

شیوع آفت بید دم قهوه ای در جنگل های بلوط خلخال

آفت بید دم قهوه ای جنگل های بلوط شهرستان خلخال در استان اردبیل را تهدید می کند.


آفت بید دم قهوه ای جنگل های بلوط شهرستان خلخال در استان اردبیل را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به بازدید میدانی از جنگل های بلوط خلخال ، از وجود آفت بید دم قهوه ای در جنگل های بلوط روستاهای اندبیل ، خانقاه سادات ، مجره وخوجین از توابع بخش مرکزی شهرستان خلخال خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد خداپرست با بیان اینکه جنگل های بلوط این روستاها بدلیل تخریب های زیستگاهی و تغییرات اقلیمی به آفت بید دم قهوه ای مبتلا شده اند، افزود: فعالیت برگ خواری این آفت باعث تضعیف برخی از درختان بلوط شده که می تواند موجب نابودی درختان مذکور شود.

وی گفت: با توجه به اینکه آفت بید دم قهوه ای در کشور تحت کنترل می باشد ، متولیان جنگل و مرتع شهرستان خلخال می توانند سریعاً به کنترل این آفت در منطقه بپردازند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه با هدف حفاظت از تنوع زیستی، سازمان حفاظت محیط زیست مخالف هر گونه مبارزه شیمیایی است افزود: این حشره بیش از 10 گونه کنترل گر طبیعی دارد و یکی از بهترین روش های کنترل مکانیکی این حشره جمع آوری توده های تار ابریشم شکلی است که لاروها برای زمستان گذرانی می تنند و با این روش جمعیت بید دم قهوه ای بطور محسوس کاهش می یابد.

شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل با بیش از 45هزار هکتار جنگل بیش از 85درصد از پوشش جنگلی استان را به خود اختصاص داده است./


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۰۵۵/شیوع_آفت_بید_دم_قهوه_ای_در_جنگل_های_بلوط_خلخال را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: