Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@12:09:22 GMT

معضلی بنام نبود سونوگرافی در اصلاندوز/ مردم به شهرهای اطراف می روند!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۱۵۲/معضلی_بنام_نبود_سونوگرافی_در_اصلاندوز_مردم_به_شهرهای_اطراف_می_روند

معضلی بنام نبود سونوگرافی در اصلاندوز/ مردم به شهرهای اطراف می روند!

یکی از مشکلات اساسی و دیرینه مردم اصلاندوز در حوزه بهداشت و درمان نبود سونوگرافی در این شهر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،امروزه در بسیاری از جوامع، دولت ها توجه به سلامت را در اولویت کاری خود قرار داده اند و با اجرای طرح های مختف سعی در بالابردن نرخ امید به زندگی و کاهش هزینه های سرسام آور بهداشت و درمان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ما نیز در چند سال گذشته توجه به وضعیت بهداشت و درمان و کاهش هزینه های درمانی در اولویت دولت ها قرار گرفته است که طرح تحول نظام سلامت نمونه ای از تلاش دولت برای ارتقاء سلامت جامعه به شمار می رود.

اما با وجود تلاش های دولت و وزارت بهداشت برای رفع مشکلات بهداشت و درمان کشور، اما همچنان نارضایتی مردم در برخی از بخش ها وجود دارد.

یکی از مشکلات اساسی و دیرینه مردم اصلاندوز در این حوزه نبود سونوگرافی در این بخش است؛ مشکلی که همچنان حل نشده است و نارضایتی مردم را به همراه دارد.

از طرفی نبود سونوگرافی در بخش 32 هزار نفری اصلاندوز، بسیاری از مردم را به سمت شهرستان پارس آباد و دیگر شهرهای استان اردبیل کشانده، اما کمبود این خدمت، مشکل بزرگ دیگری را به نام دریافت نوبت در مطب ها به وجود آورده است.برخی از بیماران منطقه به دلیل مسیر طولانی شهرستانهای همجوار با ازدجام جمعیت روبرو می شوند و بخاطر همین نمی توانند نوبت بگیرند و یا برای گرفتن نوبت سونوگرافی به صورت تلفنی، زمان محدودی در نظر گرفته می شود.

اکنون که نبود سونوگرافی و سایر آزمایشگاههای مجهز و کلینیک رادیولوژی در شهر اصلاندوز به معضلی تبدیل شده است؛ بهتر است مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای تجهیز این بخش های مهم پزشکی اقدام کرده و با گرفتن اعتبارات از وزارت بهداشت در جهت رفع این مشکل اقدام کنند؛ اگر هم اعتباری در این زمینه وجود ندارد پای خیرین را برای حل این مشکل به این اقدام خیرخواهانه باز کنند و در جهت رفع مشکلات این حوزه شتاب بیشتری به خرج دهند.

امیدواریم هر چه سریعتر شاهد راه اندازی درمان بستر اصلاندوز باشیم تا این امکانات مهم پزشکی در شهر اصلاندوز مستقر شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۱۵۲/معضلی_بنام_نبود_سونوگرافی_در_اصلاندوز_مردم_به_شهرهای_اطراف_می_روند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: