Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@16:42:19 GMT

آداب و رسوم ماه محرم در شهرستان کهنوج/تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۸۱۲/آداب_و_رسوم_ماه_محرم_در_شهرستان_کهنوج_تصاویر

آداب و رسوم ماه محرم در شهرستان کهنوج/تصاویر

با فرا رسیدن ایام عزای حسینی، مردم کهنوج نیز همچون دیگر شهرستان ها با برپایی آئین های ویژه، سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانش را گرامی می دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازشوباد،محرمماه ایثار و از جان گذشتگی، ماه حماسه و شجاعت و جوانمردی و ماه ظلم ستیزی و مبارزه با ذلت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز هم دل ها، تشنه درسهای «مکتب حسینی»ست، مکتبی که الفبای آن، فداکاری، جانبازی، خلوص و خدامحوری است.

مراسم سوگواری امام حسین(ع) در شهرستان کهنوجاهمیت خاصی دارد از یک سو نشانه انس و الفت آنها با اهل بیت( ع) و از دیگر سو نشانگر همبستگی اجتماعی آنها است.مردم کهنوجقبل از شروع ماه محرم با غبار روبی مساجد و نصب پرچم ها ی امام حسین (ع) و پارچه های مشکی در سطح شهر و مساجد به استقبال ماه محرم می روند .

اهتزاز پرچم ها، بیرق سرخ، سیاه و سفید و نصب پارچه نوشته هایی از سخنان امام حسین (ع) بر سردر مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه ها، منازل، ادارات و نهادها یکبار دیگر حماسه عاشورا را در اذهان مردم زنده کرده است.

مردم کهنوجدسته‌های عزاداری سنتی از روز اول محرم با اجتماع در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و عبور از خیابان‌های شهر در ساعات عصر و شب، اقدام به برگزاری مراسم سینه‌زنی، زنجیرزنی و عزاداری می‌کنند و مرثیه‌خوانان و مداحان اهل بیت(ع) نیز بر سوز و شور مراثی و مدیحه های خود می افزایند.

سینه‌زنی، زنجیرزنی، روضه‌خوانی، علم‌گرادنی و تعزیه‌خوانی از شیوه‌های عزاداری ماه محرم در کهنوجو دیگر روستا های این شهرستان است.

و مراسم تاسوعا و عاشورا همه ساله با تجمع خیل عظیمی از عزاداران حسینی درمرکز شهرستان و در روستاها برگزار می گردد.در شب شام غریبان مردم عزادار شهرستان کهنوج در اماکن مذهبی به یاد شب اول شهادت حسین ابن علی(ع)، شمع روشن کرده و تا پاسی از شب به مناجات و گریه بر مظلومیت آن بزرگوار و اسارت اهل بیتش می پردازند و به بهشت زهرا میروند.

حجت‌الاسلام احمدی نیک سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهنوج با بیان این که بصیرت افزایی از پیام های بزرگ نهضت عاشورا است اظهار داشت: هدف اصلی قیام امام حسین(ع) اصلاح جامعه اسلامی و فلسفه عاشورا انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی اظهار کرد:بیان این که استفاده ازعلم، طبل و موزیک در شان عزاداری امام حسین (ع) نیست گفت: هیات های مذهبی باید در همان سینه زنی و زنجیر زنی کاملا سنتی، درس زندگی و روحیه آزادگی، استقلال و عزت به نفس را برای دنیا تبیین کنند.

وی افزود: مبلغان مذهبی و مداحان برای احیای فرهنگ عاشورا تلاش و شور و شعور حسینی (ع) در مردم ایجاد کند و نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه از مهم ترین اهداف عاشورای حسینی بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۸۱۲/آداب_و_رسوم_ماه_محرم_در_شهرستان_کهنوج_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: