Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:47:38 GMT

سامانه های نوین آبیاری در خراسان جنوبی 500 درصد رشد داشت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۸۹۹/سامانه_های_نوین_آبیاری_در_خراسان_جنوبی_۵۰۰_درصد_رشد_داشت

سامانه های نوین آبیاری در خراسان جنوبی 500 درصد رشد داشت

بیرجند - ایرنا - مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای سامانه های نوین آبیاری در استان خراسان جنوبی از سال 1392 تاکنون 500 درصد افرایش داشته است.

عباس زارع روز یکشنبه در حاشیه سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این استان مرزی تا سال 92 حدود سه هزار هکتار از اراضی مجهز به سامانه های نوین آبیاری شده بود که از آن سال تاکنون 14 هزار و 500 هکتار اراضی تجهیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اجرای این طرح در استان خراسان جنوبی افزایش جهشی داشته است که جای تقدیر و تشکر دارد.
مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر 22 درصد اراضی آبی کشور شامل 2 میلیون و 50 هکتار از اراضی مدرن و سنتی مجهز به سامانه های نوین آبیاری شده است.
وی افزود: مجموع اراضی آبی کشاورزی کشور 8.7 میلیون هکتار است که برای تجهیز سایر اراضی در تلاش هستیم.
زارع بیان کرد: اجرای سامانه های نوین آبیاری در دولت یازدهم جهش بسیار بزرگی داشت که نشان از رکورد تاریخی اجرای این طرح در کشور بوده است.
وی گفت: جهت گیری دولت و نظام برای ادامه حرکت اجرای سامانه های نوین آبیاری است و با توجه به اینکه مردم نیز اثربخشی اجرای این طرح ها را دیده اند، استقبال افزایش یافته است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی هدف از اجرای سامانه های نوین آبیاری را صرفه جویی در آب به ویژه افزایش راندمان تولید دانست و تاکید کرد: از این طریق مصرف آب، سم و بذر به میزان حداقل 30 درصد کاهش می یابد.
وی اجرای سامانه های نوین آبیاری را یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای توسعه سامانه های نوین آبیاری تاکید و اجازه برداشت داده اند.
به گزارش ایرنا طرح تسطیح، تجهیز و نوسازی در سطح 800 هکتار از اراضی شهرستان طبس در سومین روز سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی افتتاح شد.
محمود حجتی جمعه گذشته ( 18 آبان) به منظور بهره برداری و بازدید از طرح های بخش کشاورزی خراسان جنوبی وارد این استان شد و از مزرعه پرورش گل رز هزاردستان بیرجند، مجتمع کشت و صنعت سربیشه، مزرعه خارشتر شرکت پیوند خاوران و تروند زعفران قاینات، شرکت سهامی زراعی خضری، قنات بلده فردوس و پروژه آبخیزداری بشرویه در 2 روز گذشته بازدید کرد.
افتتاح آبیاری زیرسطحی 72 هکتاری اسماعیل آباد نهبندان، پروژه آبیاری تحت فشار شرکت سهامی زراعی اسلام آباد قاینات و آغاز عملیات اجرایی مجتمع گلخانه ای سرایان از دیگر برنامه های سفر حجتی به خراسان جنوبی بود.
خراسان جنوبی 149 هزار و 130 هکتار اراضی زراعی و باغی زیر کشت آبی و دیم دارد. از مهمترین محصولات این استان مرزی و کویری می توان به زرشک، زعفران، عناب، پنبه، پسته، بادام و گل نرگس اشاره کرد.
7557*3028

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۸۹۹/سامانه_های_نوین_آبیاری_در_خراسان_جنوبی_۵۰۰_درصد_رشد_داشت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: