Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@08:49:11 GMT

معاون شورای عالی صلح افغانستان ترکیب تیم مذاکره کننده و کمیته عالی صلح را ناعادلانه خواند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۴۰۳/معاون_شورای_عالی_صلح_افغانستان_ترکیب_تیم_مذاکره_کننده_و_کمیته_عالی_صلح_را_ناعادلانه_خواند

معاون شورای عالی صلح افغانستان ترکیب تیم مذاکره کننده و کمیته عالی صلح را ناعادلانه خواند

معاون شورای عالی صلح افغانستان ترکیب تیم مذاکره کننده و کمیته عالی صلح که از سوی رئیس جمهور این کشور تعیین شده است را ناقص و ناعادلانه عنوان کرده است. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، «حبیبه سرابی» معاون شورای عالی صلح افغانستان نیز با انتقاد از ترکیب تیم مذاکره کننده دولت به جمع منتقدین اشرف غنی پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور افغانستان اخیرا اعضای تیم مذاکره کننده با گروه طالبان را مشخص کرد که بیشترین اعضای آن را مقامات ارشد دولت این کشور تشکیل می‌دهند.

گزارش تسنیم|آخرین جزئیات از اعضای کمیته مشورتی صلح و نحوه گفت‌وگو با طالبان + اسامی دولت افغانستان اعضای هیئت مذاکره‌کننده با گروه طالبان را مشخص کرد+اسامی گزارش تسنیم|تکاپوی احزاب سیاسی افغانستان برای مذاکره با گروه طالبان+تصاویر

پس از احزاب سیاسی، شورای عالی صلح افغانستان نیز از ترکیب تیم مذاکره کننده دولت این کشور برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با گروه طالبان انتقاد کرده است.

«حبیبه سرابی» معاون شورای عالی صلح افغانستان اظهار داشت:  دولت افغانستان در ترکیب تیم مذاکره کننده با طالبان از نقش زنان و جوانان این کشور چشم پوشی کرده است.

وی تصریح کرد که باید سهم عادلانه برای زنان و جوانان این کشور در ترکیب هیئت مذاکره کننده با طالبان در نظر گرفته شود.

معاون شورای عالی صلح افغانستان همچنین از عدم حضور زنان در کمیته عالی صلح این کشور نیز انتقاد کرده است.

روز گذشته ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه از تشکیل کمیته عالی صلح برای نظارت بر روند گفت‌وگوهای صلح با گروه طالبان خبر داد.

این کمیته نیز 33 عضو دارد که 12 نفر از آن مقامات دولتی و 17 نفر دیگر نیز از رهبران سیاسی و جهادی این کشور هستند.

معاون شورای عالی صلح در حالی ازعدم حضور زنان در روند صلح انتقاد کرده است که دو نفر از زنان در هیئت مذاکره کننده با طالبان و دو زن دیگر نیز کمیته عالی صلح افغانستان حضور دارند.

«عالمه» معاون وزارت مهاجرین افغانستان و «شاه گل رضایی» نماینده مردم غزنی در پارلمان از اعضای زن هیئت مذاکره کننده با گروه طالبان هستند.

همچنین «آمنه فضلی» و «صدیقه بلخی» نمایندگان سنای افغانستان از اعضای زن در کمیته عالی صلح افغانستان هستند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۴۰۳/معاون_شورای_عالی_صلح_افغانستان_ترکیب_تیم_مذاکره_کننده_و_کمیته_عالی_صلح_را_ناعادلانه_خواند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: