Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:41:59 GMT

مصرف آب برای کشت چغندرقند و یونجه بیشتر از برنج است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۸۱۱/مصرف_آب_برای_کشت_چغندرقند_و_یونجه_بیشتر_از_برنج_است

مصرف آب برای کشت چغندرقند و یونجه بیشتر از برنج است

حمیدرضا قلمکاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجودی که با کاهش چشمگیر کشت برنج در سطح استان اصفهان مواجه ایم اما هنوز توجهات و حساسیت ها به کاشت برنج زیاد است در صورتی که مصرف آب در محصولاتی مثل چغندرقند، یونجه و محصولات باغی به مراتب بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه یک هکتار نیشکر چهار برابر برنج نیاز به آب دارد و این در حالیست که مصرف آب در هر هکتار برنج کمی بیشتر از الگوی کشت رایج در استان است، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر با محدودیت کشت برنج مواجه ایم اما تفاوت معناداری در مصرف آب وجود ندارد اما جای سوال دارد که چرا همچنان حساسیت به کاشت برنج وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: توسعه باغات در اراضی شیب دار حوضه زاینده رود بیشترین میزان آب را مصرف می کند اما چرا، در این مورد جای تامل و سوال برای کسی ایجاد نمی شود.

وی استفاده از پساب برای کشت برنج و هر محصول غذایی دیگر را یک عمل ناپسند خواند و افزود: استفاده از پساب برای خوراک انسان دارای ایراداتی است.

کد خبر 4389298

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۸۱۱/مصرف_آب_برای_کشت_چغندرقند_و_یونجه_بیشتر_از_برنج_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: