Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:17:40 GMT

امام جمعه موقت اهواز: از شرایط پسابرجام برای افزایش تولید استفاده کنیم

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۳۹۰۵۸/امام_جمعه_موقت_اهواز_از_شرایط_پسابرجام_برای_افزایش_تولید_استفاده_کنیم

امام جمعه موقت اهواز: از شرایط پسابرجام برای افزایش تولید استفاده کنیم

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده عصر سه شنبه در نشستی با مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان و اعضای هیات مدیره این شرکت اظهار کرد: در دوسال گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید فراوان داشته و به همین منظورسال های 95 و 96 را بر همین اساس به صورت حکیمانه نامگذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیرهمواره در فرمایشات خود بر استفاده از کالاهای داخل و افزایش تولید تاکید فراوان داشته و اجرایی شدن کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادیمی دانند.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: اکنون دشمن هدف اصلی خود را ، آسیب زدن به اقتصاد ایران قرار داده است و باتوجه به این که آسیب پذیری کشورما درحوزه اقتصادی بیش از سایر حوزه ها است، موضوع اقتصاد مقاومتی و اجرای هرچه بهتر آن سرلوحه کار قرارگرفته است.
وی بیان کرد: باتوجه به این شرایط اگرمشکلات تولید و اشتغال کشوررا برطرف نکنیم در مسائل فرهنگی و دینی نیز به سرعت آسیب می بینیم.
حجت الاسلام حسن زاده گفت: در حال حاضر بخش مهمی از بالا رفتن آمار طلاق و بیکاری ریشه‌ در مشکلات اقتصادی دارد که شاید بالا رفتن سن ازدواج را نیز بتوان به مشکلات اقتصادی ربط داد.
وی تصریح کرد: اگرچه نظام ما دینی است اما نمی‌توانیم تنها با منبررفتن و سخنرانی کردن و مصاحبه از طریق رسانه ملی پاسخگوی مشکلات مردم باشیم بلکه باید در صحنه عمل وارد شده و مشکلات را بررسی کنیم.
امام جمعه موقت اهواز گفت: یکی از مشکلات جدی ما در استان این است که به واحدهای تولیدی تنها در زمینه ایجاد اشتغال نگاه می کنیم و انتظار داریم این واحدهای تولیدی تنها اشتغال زایی کنند.
وی بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، شناسایی حلقه‌های گمشده شرکت فولاد اکسین خوزستان است چرا که به نقل از مدیرعامل سابق این شرکت درسال گذشته برخی از استان ها برای انتقال این شرکت به استان خود تلاش فراوان داشتند.
حجت الاسلام حسن زاده گفت: انتقال این شرکت برای آن استان اشتغال، درآمد زایی بالا و دیگر خدمات را به دنبال دارد و ما باید تلاش کنیم تا این حلقه های مفقوده را شناسایی کرده و به بررسی مشکلات و رفع آن بپردازیم.
وی ادامه داد: اکنون یکی از جدی ترین معضلات جامعه ما بحث بیکاری است و اگرچه دولت در سال‌های اخیر به خوبی توانست تورم را مهار کند اما نتوانست ازافزایش بیکاری جلوگیری کند.
امام جمعه موقت اهواز گفت: هیچگاه منکر تلاش های دولت برای رفع مشکلات بیکاری نمی شویم اما ماهیت ایجاد اشتغال یک بسیار سخت بوده و از کنترل تورم سخت ‌تر است.
وی بیان کرد: یکی دیگر از مسائلی که شاید باعث مشکلات بیکاری جامعه شده ورود تکنولوژی های مدرن است و اگرچه تکنولوژی دستاوردهای بزرگ را برای ما به همراه داشته اما یک دستگاه مدرن می تواند معادل به کارگیری 10 کارگر باشد.
حجت الاسلام حسن زاده گفت: تولید یکی از مسائلی که می تواند مشکلات اقتصادی ما را برطرف کند اما نیازمند همان اراده این است که در خصوص انرژی هسته ای و صنایع دفاعی در کشور مشاهده شد.
وی یادآور شد: باتوجه به سیاستی که اکنون شرکت فولاد اکسین خوزستان در دستور کار خود قرارداده این اراده را در این شرکت می توان مشاهده کرد.
امام جمعه موقت اهواز گفت: هیچگاه منکر تاثیرگذاری برجام نشده و بحث موافقت و یا مخالفت را نیزدر این زمینه مطرح نمی کنیم اما شاید به همان میزان که امتیاز داده ایم، نگرفته ایم.
وی ادامه داد: اکنون باتوجه به شرایط پسابرجام ،باید از آن برای افزایش تولید استفاده کنیم اما از این فرصت نباید برای افزایش مصرف کالاهای خارجی استفاده شود.
شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال 1384 به ثبت رسید.
این شرکت در سال 1388 با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را آغاز کرده است و امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض) و خواص مورد نظر مشتریان، در مسیر رشد و تعالی قدم بر می دارد.
7152/6064
خبرنگار:محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۰۵۸/امام_جمعه_موقت_اهواز_از_شرایط_پسابرجام_برای_افزایش_تولید_استفاده_کنیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: