Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@04:22:53 GMT

آخرين اخبار از اعتراضات و ناآرامي ها فرانسه؛ دولت فرانسه تسليم خواسته هاي معترضان مي شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۹۰۹۴/آخرین_اخبار_از_اعتراضات_و_ناآرامی_ها_فرانسه_دولت_فرانسه_تسلیم_خواسته_های_معترضان_می_شود

آخرين اخبار از اعتراضات و ناآرامي ها فرانسه؛ دولت فرانسه تسليم خواسته هاي معترضان مي شود؟

خبرگزاري آريا- نخست وزيري فرانسه لغو نشست معترضان به نظام سرمايه داري را تأييد کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري فرانسه، دفتر نخست وزيري فرانسه روز سه شنبه لغو نشست معترضان به نظام سرمايه داري در اين کشور را که براي بعد از ظهر سه شنبه پيش بيني شده بود، تأييد کرد.
در همين حال منابع خبري مطلع، از تصميم دولت فرانسه براي تعليق افزايش ماليات بر سوخت که يکي از خواسته‌هاي معترضان به شمار مي‌رود، خبر مي‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاري فرانسه امروز سه شنبه به نقل از منابع دولتي اين کشور اعلام کرد که «ادوارد فيليپ» نخست‌وزير فرانسه افزايش ماليات سوخت را در اين کشور تعليق مي‌کند.
در پي چندين هفته از ناآرامي‌ در فرانسه، دولت اين کشور در سياست خود تجديد نظر کرده و قرار است که فيليپ اين موضوع را امروز به صورت رسمي اعلام کند.
اين خبر در شرايطي منتشر مي‌شود که «امانوئل ماکرون» رئيس‌جمهور فرانسه پيشتر بر اجراي سياست‌هاي اصلاح اقتصادي مورد نظر خود تاکيد داشت. اين موضوع يکي از خواسته‌هاي معترضان است. در طول اعتراض‌هاي اخير تظاهرات‌کنندگان، خواستار استعفاي ماکرون شده بودند.
اعترضات در فرانسه نخست از مسئله افزايش قيمت سوخت آغاز شد، اما تظاهرات‌کنندگان در ادامه، موضوع اعتراضاتشان را به مسائل ديگري مانند افزايش هزينه‌هاي زندگي، کاهش قدرت خريد و در کل، سياست‌هاي اقتصادي ماکرون گسترش دادند.
روز شنبه  حجم ناآرامي‌ها به حدي بود که بيش از صد نفر زخمي شدند که 23 تن از آنها نيروهاي پليس هستند. همچنين 412 نفر هم دستگير شدند.
ناآرامي‌ها در فرانسه تاکنون سه‌کشته برجاي گذاشته است.
مقامات فرانسوي با تشديد خشونت ها بعد از دو هفته اعتراضات سراسري در اين کشور عليه افزايش ماليات سوخت و هزينه هاي معاش که جنبش «جليقه زردها» آغازگر آن بوده اند، غافلگير شده اند.
پيش از اين خبرگزاري فرانسه گزارش داده بود مکرون بعد از اعتراضات ضد دولتي در پاريس که به زخمي شدن 133 نفر و ويراني در پايتخت منجر شد، نشست بحران تشکيل داد.
اين رسانه فرانسوي افزود: آمار جديد پليس نشان مي دهد که 412 نفر روز شنبه در وخيم ترين درگيري ها در اين کشور دستگير شده اند و 378 نفر همچنان در بازداشت هستند.

تعويق سفر ماکرون به صربستان
رئيس جمهور فرانسه خواستار به تعويق افتادن چند هفته‌اي سفرش به صربستان شده است.
آلکساندر ووسيچ رئيس جمهور صربستان پس از گفتگوي تلفني با امانوئل ماکرون رئيس جمهور فرانسه گفت: ماکرون خواسته است تا سفرش به صربستان چند هفته به تاخير بيفتد.
بر اساس اين گزارش، ماکرون قرار بود براي يک ديدار دو روزه از صربستان و مذاکره درباره روابط بين بلگراد و کوزوو و اداي احترام به سربازان کشته شده در جنگ جهاني اول، روز چهارشنبه به صربستان سفر کند.
رئيس جمهور صربستان در جمع خبرنگاران افزود: ماکرون خواستار آن شده است که به دليل شرايط فعلي کشورش، سفر آتي وي به صربستان چند هفته به تاخير بيافتد.
ماکرون يکشنبه به نخست وزير دستور داد تا با رهبران سياسي و تظاهرات کنندگان مذاکره کند. ظاهرا ماکرون از مواضع سختگيرانه قبلي خود در قبال اعتراضات خشونت آميز اخير اين کشور عقب نشيني کرده و به دنبال راهي براي پايان دادن به اعتراضات سراسري است.

معترضان فرانسوي با دولت مذاکره نخواهند کرد
به گزارش تلويزيون الحدث؛ معترضان به سياست هاي اقتصادي دولت فرانسه اعلام کردند روز سه شنبه با دولت مذاکره نخواهند کرد.
خبرگزاري رويترز نيز در خبري اعلام امانوئل مکرون رئيس جمهوري فرانسه خواستار آن شد تا سفرش به صربستان چندين هفته به تعويق بيافتد.
وي قرار بود طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه اين هفته با رئيس جمهوري صربستان ديدار و گفتگو کند.

رانندگان معترض آمبولانس، «شانزليزه» را مسدود کردند
ده‌ها راننده معترض خودروهاي امدادي چندين خيابان مرکز پاريس را مسدود کرده و از دولت اين کشور خواستند طرح اصلاحات اقتصادي را لغو کند.
 شمار زيادي از رانندگان معترض آمبولانس که از صبح دوشنبه شماري از جاده‌هاي منتهي به پاريس را مسدود کرده بودند، بامداد سه‌شنبه با پارک خودروهاي خود در خيابان «شانزليزه» پاريس، عبور و مرور در اين منطقه را متوقف کردند.
تصاوير منتشر شده در شبکه‌هاي اجتماعي نشان مي‌دهد ده‌ها دستگاه آمبولانس و خودروي امداد وسط خيابان شانزليزه پارک شده است. تعدادي از اين خودروها نيز به آتش کشيده شده است.
اعتراض اين رانندگان، بخشي از جنبش موسوم به «جليقه زردها» است که از سه هفته پيش و در واکنش به افزايش قيمت سوخت در اين کشور به راه افتاد. در روزهاي گذشته با گسترش موج اعتراض در فرانسه و سرايت اعتراضات به شهرهاي کوچکتر، برخورد نيروهاي پليس اين کشور هم خشونت‌آميزتر شده و همين امر بر شدت ناآرامي در اين کشور افزوده است.
دوشنبه شب معترضين فعاليت بازار «رانژيس» پاريس را هم که بزرگترين مرکز عمده‌فروشي مواد غذايي در جهان است و نقش مهمي در چرخه غذايي فرانسه و اروپا دارد، متوقف کردند.

ناآرامي ها در پاريس همچنان ادامه دارد
شبکه تلويزيوني سي ان ان گزارش داد: ناآرامي ها در پاريس همچنان ادامه دارد و طبق برآورد صورت گرفته ؛ خسارت ناشي از خشونت هاي شنبه شب گذشته رقمي بين سه تا چهار ميليون يورو است.
شبکه خبري سي ان ان از پاريس افزود: دولت فرانسه درحالي که گزينه اعلام حالت فوق العاده را کنار گذارده، تلاش دارد تا پاريس را به وضعيت آرام روزهاي قبل خود بازگرداند.
`بنژمين هدا` (Benjamin Haddad) پژوهشگر موسسه آمريکايي `هادسون` در ارتباط با وقايع اخير پاريس به سي ان ان گفت: دولت تلاش مي کند تا اقتدار خود را در برابر معترضاني که جليقه زرد خوانده مي شوند نشان داده و بدين صورت خشونت را دفع کند.
اين پژوهشگر افزود: خشونت هاي صورت گرفته از سوي معترضان در پاريس بي سابقه بوده است، زيرا شاهد خرابکاري در اماکن تاريخي که برخي از آنها جنبه يادبود دارند، بوده ايم و همچنين خودروها در خيابان هاي پاريس به آتش کشيده شدند.
هدا ادامه داد: خواسته معترضان نيز تعجب برانگيز است و آنها خواستار استعفاي امانوئل مکرون هستند، وي تنها يک سال است که به اين مقام انتخاب شده و چند سال ديگر از دوره رياست جمهوري او باقي مانده است.
وي افزود: فرانسه 40 سال است که از نبود اصلاحات دراين کشور رنج مي برد و شاهد اصلاحات اقتصادي نبوده است و اينها مواردي بودند که مکرون را به قدرت رساند.
هدا گفت: اين اعتراض ها در ابتدا به خاطر شخص رئيس جمهوري فرانسه رخ نداد، چراکه فرانسه آماده چالش هاي اقتصادي جهاني نبود، اين کشور آماده انتقال فن آوري `انرژي سبز` (پاک) نبود، به همين خاطر دولت فرانسه مبادرت به افزايش ماليات و سوخت کرد.
اين پژوهشگر ادامه داد: پيش از آنکه مکرون بر سر کار آيد، نرخ بي کاري در فرانسه 10 درصد بود که اکنون به 25درصد رسيده است.
 

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۰۹۴/آخرین_اخبار_از_اعتراضات_و_ناآرامی_ها_فرانسه_دولت_فرانسه_تسلیم_خواسته_های_معترضان_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: