Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@14:04:08 GMT

چگونه قهوه درست کنیم / چگونه قهوه ترک درست کنیم

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۵۲۶/چگونه_قهوه_درست_کنیم_چگونه_قهوه_ترک_درست_کنیم

چگونه قهوه درست کنیم / چگونه قهوه ترک درست کنیم

چگونه قهوه درست کنیم / چگونه قهوه اسپرسو درست کنیم / دم کردن قهوه با قوری / چگونه قهوه ترک درست کنیم / چگونه قهوه موکا درست کنیم / درست کردن قهوه با قهوه جوش

چگونه قهوه درست کنیم

یکی از محبوب ترین نوشیدنی های دنیا قهوه است به طوری که حدود 400 میلیارد فنجان قهوه در سال میل میشود. با این اوصاف میتوانیم بگوییم قهوه بعد از نفت پرطرفدار ترین مایع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید که در ایران از دوره ی صفویه تا قرن نوزدهم که چای به بازار امد،  قهوه نوشیدنی مورد علاقه ی ایرانیان بوده. امروزه نیز این نوشیدنیه انر‍‍‍ژی زا در انواع مختلف اسپرسو، کاژوچینو، شیر قهوه، ترک و فرانسه و ... در کافی شاپ ها و قهوه خانه ها به راحتی یافت میشود.

دانشمندان ژاپنی پس از 9 سال تحقیق به این نتیجه رسیدند که اگر به طور منظم قهوه مصرف کنید، به دلیل وجود اسید کلرژونیک در قهوه تا 49 درصد خطر ابتلا به سرطان کبد و اگر به طور نامنظم قهوه مصرف کنید، میتوانید تا 29 درصد خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهید.

قهوه به دلیل دارا بودن منیزیم و پتاسیم باعث سوخت و ساز قند در بدن شما میشود. همچنین از دیگر خواص قهوه میتوان به جلوگیری از افسردگی، جلو گیری از سردرد و پوسیدگی دندان نیز اشاره کرد. این ها از جمبله دلایلی هستند که روز به روز به تعداد طرفداران قهوه اضافه شد و مردم به سراغ درست کردن قهوه در انواع مختلف رفتند. اما از انجایی که درست کردن قهوه کار سختی است در ابتدا فقط قهوه خانه ها می توانستند قهوه های خوش طعم را به مردم ارائه دهند و کمتر کسی می توانست در منزل قهوه تهیه کند.

تاریخچه ی قهوه با انجا بر می گردد که انگلیسی ها برا ی نخستین بار در سال 1610 با قهوه اشنا شدند و 40 سال بعد ( سال 1650) در آکسفورد اولین قهوه خانه را تاسیس کردند .و فرهنگ کافه نشینی کم کم با تاسیس کافی شاپ ها در اروپا (به ویژه پاریس و ونیز و آمستردام) رواج پیدا کرد. انگلیس ها برای راحتی خودشان با ورود به هندوستان مکان هایی بنا کردند که کافه ها یکی از این بنا ها بود.

حال به سراغ روش های مختلف برای دم کردن قهوه میرویم: به طور کلی می توان دم کردن قهوه را به چهار دسته تقسیم کرد و تفاوت این روش ها به چگونگی اضافه کردن آب به قهوه بستگی دارد.

چگونه قهوه ترک درست کنیم

که قدیمی ترین آن قهوه ترک است.  به این صورت که قهوه و آب را داخل قوری میریزند تا ارام به جوش بیاید ، این نوع قهوه با اضافه کردن چند حبه قند شیرین نیز صرف میشود و گاهی اوقات به این نوع قهوه هل نیز اضافه میشود. (این روش در کشور های خاورمیانه، ترکیه و یونان و همچنین آریقای شمالی کاربرد دارد) قهوه ی به دست آمده حال غلیظی دارد که ژودر قهوه ته نشین شده و روی فنجان کف وجود دارد.

چگونه قهوه اسپرسو درست کنیم

قهوه ی اسپرسو طعم خاصی دارد و با تحت فشار گذاشتن آب جوش درست میشود که البته این روش برای انواع دیگر قهوه نیز کاربرد دارد.

چگونه قهوه موکا درست کنیم

قهوه جوش موکا : قهوه ی به دست آمده از این روش در قوری ای درست میشود که سه بخش دارد که در قسمت پایینی آب میریزند و در قسمت دوم پودر قهوه. قوری را روی گاز می گذاریم تا آب پس از جوشیدن با فشار وارد قسمت دوم میشود و در نهایت در قسمت بالایی قوری نوشیدنی قهوه جمع میشود.

روش دیگری هم برای درست کردن این نوع قهوه بدون قهوه جوش وجود دارد که از استوانه ای که دارای صافی است استفاده میکیم به این صورت که پود قهوا را داخل صافی میریزیم. و آب جوش به صورت قطره قطره روی قهوه می چکد و از میان پودر قهوه عبور کرده و قهوه به دست می آید  و بسته به میزان قهوه و آب طعم این نوع قهوه تغییر میکند.

در تمامی روش های گفته شده ، قهوه ی به دست آمده از آب جوش و قهوه ی آسیاب شده استفاده شده است. حال بسته به نوع قهوه پودر قهوه یا داخل فنجان ریخته میشود یا پشت صافی میماند. نکته ی دیگر این که ریز یا درشت بودن دانه های قهوه بسته به نوع نوشیدنی که قهوه با ان تهیه میشود تغییر میکند.

درست کردن قهوه با قهوه جوش

روش های دیگری نیز برای ساخت قهوه وجود دارد مانند استفاده از دستگاه های برقی قهوه ساز که بدون نیاز به کمک انسانی بر اساس یک زمان بندی تعری شده ، قهوه و آب جوش را با هم مخلوط میکند هرچند کسانی که در ساخت قهوه تخصص دارند، دم کردن قهوه به روش سنتی ترجیح داده میشود.

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه ی دستگاه های قهوه ساز بیندازیم، اولین دستگاه اسژرسوساز خانگی سال 1822 در فانسه ساخته شد و پس از ان در سال 1905 اینتالیا اولین دستگاه اسپرسو ساز تجاری را ساخت.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۵۲۶/چگونه_قهوه_درست_کنیم_چگونه_قهوه_ترک_درست_کنیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: