Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:43:18 GMT

خرس قهوه ای از روستای صالح آباد فاصله گرفت/ احتمال مسمومیت حیوان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۵۳۲/خرس_قهوه_ای_از_روستای_صالح_آباد_فاصله_گرفت_احتمال_مسمومیت_حیوان

خرس قهوه ای از روستای صالح آباد فاصله گرفت/ احتمال مسمومیت حیوان

کلاله – سرپرست اداره کل حفاظ محیط زیست استان گلستان گفت: خرس قهوه ای از روستای صالح آباد فاصله گرفته و هم اکنون در اراضی کشاورزی است و بیشتر وقت خود را در رودخانه می گذراند.

غلامرضا کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صبح دوشنبه خرس قهوه ای به روستای صالح آباد کلاله نزدیک می شود و وقتی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حاضر می شوند، اهالی روستا دور این خرس جمع شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با حضور به موقع نیروهای محیط زیست کلاله اهالی روستا متفرق شده و با شلیک چند تیر هوایی خرس قهوه ای از روستا فاصله گرفته و هم اکنون در اراضی کشاورزی است.

سرپرست محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه این خرس بیشتر در آب رودخانه می ماند، خاطرنشان کرد: این موضوع را به دفتر حیات وحش و همچنین دفتر صید و شکار سازمان اطلاع داده ایم و هم اکنون دامپزشک در محل حضور دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای حاضر در منطقه تلاش دارند خرس به جنگل هدایت شود، ادامه داد: اگر دامپزشک تشخیص دهد که خرس بیماری خاصی دارد و باید زنده گیری و منتقل شود، این خرس را به مرکز حیات وحش گناره منتقل می کنیم.

کریمی با تاکید بر اینکه حیات وحش تنها در صورت مصدومیت و یا داشتن بیماری و یا مشکل خاص به مرکز نگهداری منتقل می شوند، اضافه کرد: در این فصل خرس ها به شدت به غذا نیاز دارند تا برای خواب زمستانه آماده شوند؛ شاید به دلیل خشکسالی خرس ها غذای کافی پیدا نکرده و به همین دلیل به مناطق مسکونی نزدیک می شوند.

وی با بیان اینکه آمادن خرس به حاشیه جنگل و رودخانه در این فصل برای پیدا کردن غذا طبیعی است، تصریح کرد: اینکه الان این خرس در روستای صالح آباد حالت طبیعی دارد یا خیر قابل قضاوت کردن نیست.

خرس بی حال است

کریمی با یادآوری اینکه باید نمونه گیری از این خرس انجام شود تا بتوان تشخیص داد که چه مشکلی دارد، بیان کرد: با توجه به فیلم و عکس هایی که من دیدم این خرس بی حال بوده و مدام دور خودش می چرخد؛ احتمال این وجود دارد که غذای مسمومی خورده باشد و برای اینکه دمای بدنش را پایین بیاورد در آب رودخانه می ماند.

وی همچنین در خصوص انتشار عکسی از یک شوکا در یکی از رسانه ها که مدعی شده شهریورماه سال گذشته به دلیل سهل انگاری نیروهای محیط زیست گلستان در مقیدسازی و انتقال تلف شده، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم و قضاوت کردن راجع به یک موضوع آن هم مربوط به یک سال قبل و بر مبنای یک عکس کار سختی است و من نمی توانم صحت و سقم آن را تایید کنم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۵۳۲/خرس_قهوه_ای_از_روستای_صالح_آباد_فاصله_گرفت_احتمال_مسمومیت_حیوان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: