Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-20@00:02:01 GMT

صد هزار بچه ماهی در دریای خزر رها می شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۵۴۹/صد_هزار_بچه_ماهی_در_دریای_خزر_رها_می_شوند

صد هزار بچه ماهی در دریای خزر رها می شوند

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس سازمان تحقیقات شیلات کشور در دومین همایش ملی آبزی پروری دریایی و محیط های محصور در ساری از معرفی گونه های  فیل ماهی ( بلوگا)  ، سوف و آزاد در دریای خزر و سوکلا و سی بس در خلیج فارس و جنوب کشور برای پرورش در  قفس های  دریایی خبر داد و گفت : به زودی 100 هزار بچه ماهی آزاد دریای خزر در قفس های دریایی دریای خزر رها سازی می شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی با بیان اینکه گونه سوف ماهیان هم با تکمیل دوره های تحقیقاتی و رسیدن به وزن های بالاتر به قفس های دریایی دریای خزر منتقل  خواهند شد ابراز امیدواری کرد : با پایان یافتن 172 طرح تحقیقاتی و آموزشی سازمان تحقیقات شیلاتی کشور در 5 سال آینده ، صنعت آبزی پروری به عنوان یکی از مناطق مهم  اقتصادی و پربازده کشور فعالیت خواهد کرد.

به گفته وی در حال حاضر فقط دو گونه ماهی خاویاری و قزل آلا در قفس های دریایی مازندران پرورش داده می شوند.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات کشور هم در این همایش با اشاره به این که 14 هزار تن آبزی پارسال در قفس های دریایی کشور تولید شد پیش بینی کرد : از تولید 800 هزار تنی آبزی پروری در پایان برنامه ششم توسعه ، 200 هزار تن ، سهم پرورش ماهی در قفس های دریایی باشد .

عبدالحی با اعلام این که سازمان شیلات کشور و صندوق توسعه ملی برای توسعه طرح های آبزی پروری به ویژه  پرورش ماهی در قفس های دریایی آمادگی کامل دارد  جایگاه صنعت آبزی پروری ایران در دنیا  را رتبه بیست و یکم اعلام کرد .

 از 199 مقاله ارسالی به دبیر خانه بیست و یکمین همایش ملی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و دومین همایش ملی آبزی پروری دریایی و محیط های محصور 191 مقاله پذیرفته شد که در دو روز برگزاری همایش 31 مقاله به شکل کارگاههای تخصص و مابقی به شکل پوستر ارایه می شود.

این همایش چهارشنبه در سالن همایش های سازمان برنامه و بودجه استان در ساری به کار خود پایان می دهد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۵۴۹/صد_هزار_بچه_ماهی_در_دریای_خزر_رها_می_شوند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: