Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:17:37 GMT

توسعه فرهنگی در مناطق حاشیه شهر سبب کاهش آسیب اجتماعی می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۱۲۸۳/توسعه_فرهنگی_در_مناطق_حاشیه_شهر_سبب_کاهش_آسیب_اجتماعی_می_شود

توسعه فرهنگی در مناطق حاشیه شهر سبب کاهش آسیب اجتماعی می شود

به گزارش ایرنا، جمال ارشدی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی ارتقاء وضعیت اجتماعی فرهنگی و سلامت استان در سنندج با اشاره به اینکه مناطق حاشیه شهرها با مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متعددی مواجه هستند گفت: به دلیل نبود زیرساخت ها و امکانات فرهنگی و اجتماعی و نبود نظارت کنترل فعالیت های گروههای منحرف در این مناطق گسترش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اقدامات اجتماعی مناطق حاشیه شهر را سال گذشته در شهرستان سنندج مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مسکن و شهرسازی با همکاری سایر دستگاهها برنامه های خوبی در این مناطق انجام شده است.
وی اظهار کرد: تغییر رویکرد فعالیت های اجتماعی و تمرکز روی بخش نرم افزاری را یکی از اولویت های ما قرار گرفته است.
ارشدی سرمایه اجتماعی را مهم ترین موضوع طرح های مطالعاتی عنوان کرد و گفت: تقویت سرمایه اجتماعی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی بسیاری از مسائل اجتماعی مانند خودکشی کاهش می دهد.
وی اظهار کرد: زنان و دختران آسیب دیده، زنان بد سرپرست و بی سرپرست و زنان سرپرست خانواده در اولویت اصلی طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی مناطق حاشیه نشین شهر سال گذشته اقدامات مطلوبی انجام گرفته است گفت: در سایه اقدامات انجام شده در نایسر سنندج برخی مسایل و آسیب های اجتماعی کنترل شده است.
وی با اشاره به اینکه با هدف توانمندسازی زنان در 10 منطقه نایسر آموزش خیاطی، سبد بافی، سوزن دورزی انجام شده است افزود: در سال جاری نیز 10 منطقه حاشیه شهر سنندج در دستور کار قرار گرفته است و تعداد 35 نفر از بانوان بی سرپرست وارد بازار کار شده اند.
وی اظهار کرد: در همین راستا با هدف افزایش مهارت افزایی و کاهش اعتیاد زنان طرح توانمند سازی ویژه زنان در مناطق حاشیه شهر انجام می شود.
وی با اشاره به اقدامات مطلوبی که در سال گذشته در مناطق حاشیه نشین شهرستان های سننندج، قروه و مریوان انجام شده است گفت: طرح توانمندسازی ویژه زنان در شهرهای قروه، دهگلان و بلبان آباد اجرا شده است.
وی افزود: طرح پیشگیری از مشروبات الکلی انجام شده یا همکاری گروه مشاورین انجام شده است.
وی ارائه خدمت به مردم را وظیفه همه مسئولان ادارات دانست و گفت: کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری و تعامل همه ادارات ذیربط است
وی افزود: در سایه اقدامات انجام شده در جهت کاهش آسیب های اجتماعی برخی آسیب ها در استان متوقف شده است شاخص طلاق در استان کردستان در سالهای 94 و 95 4.1 درصد بوده است.
به گفته وی طبق بررسی های انجام شده 54 درصد شهر سنندج، 16 درصد جمعیت سقز و 14 درصد جمعیت مریوان حاشیه نشین هستند.
7352/3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۲۸۳/توسعه_فرهنگی_در_مناطق_حاشیه_شهر_سبب_کاهش_آسیب_اجتماعی_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: