Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@09:13:35 GMT

برداشت کاهو از مزارع شهرستان فارسان+فیلم

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۷۶۱/برداشت_کاهو_از_مزارع_شهرستان_فارسان_فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر جهادکشاورزی شهرستان فارسان گفت: امسال برای نخستین بار و به صورت آزمایشی، کشت کاهو در سطح 18 از اراضی شهرستان انجام شده است.
آقای کوچکی با بیان اینکه کاهوی کشت شده در شهرستان فارسان، از نوع کاهو پیچ است، افزود: دوره کاشت این محصول، 70روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، متوسط عملکرد تولید محصول این سطح را حداقل 20تن در هکتار اعلام و پیش بینی کرد: حداقل 750 تن کاهو از این مزارع برداشت شود.
کوچکی گفت: این مرحله از کشت کاهو، به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از سیستم آبیاری نواری قطره ای ( تبپ ) انجام شده و به دلیل عدم استفاده از هر گونه سم و کود شیمیایی در کاشت و پرورش، کاهوی تولیدی هم صددرصد ارگانیک است.
شهرستان فارسان، از شهرستان های 9گانه استان چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن شهر فارسان در فاصله 35 کیلومتری شهرکرد ( مرکز استان ) قرار دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۷۶۱/برداشت_کاهو_از_مزارع_شهرستان_فارسان_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: