Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@09:51:20 GMT

طرح سردسیری به لحاظ فنی قابل اجراست / نگران کردن مردم با ارایه اخبار غیرواقعی کار درستی نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۷۶۲/طرح_سردسیری_به_لحاظ_فنی_قابل_اجراست_نگران_کردن_مردم_با_ارایه_اخبار_غیرواقعی_کار_درستی_نیست

طرح سردسیری به لحاظ فنی قابل اجراست / نگران کردن مردم با ارایه اخبار غیرواقعی کار درستی نیست

به گزارش خبرگزاری برنا،دکتر رازانی ظهر امروز در 26 مین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه با تاکید بر این نکته که طرح سردسیری یک طرح مطالعاتی است در ادامه اظهار داشت: بر اساس طرح اصلی آب سیروان قرار است به مناطق گرمسیری استان های کرمانشاه و ایلام منتقل شود.
استاندار کرمانشاه افزود: بر اساس این طرح عظیم 900میلیون متر مکعب از آب سیروان به مناطق گرمسیری استان های کرمانشاه و ایلام منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان حجم قابل توجهی مازاد آب در بالادست رودخانه وجود دارد که بر اساس ایده ارایه شده می توان این آب را از طریق تونل و پمپاژ به دشت کامیاران در استان کردستان و سپس روانسر و کرمانشاه منتقل کرد.
این مقام عالی استان ادامه داد: وزارت نیرو 5 میلیارد تومان به مطالعه این طرح اختصاص داده است و حاصل مطالعات این بوده که طرح سردسیری به لحاظ فنی قابل اجراست.
وی افزود: همچنین بر اساس این مطالعات میزان آب قابل انتقال به اندازه ای قابل توجه است که در مورد انتقال آن می توان برنامه ریزی کرد.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: آب سیروان در طرح گرمسیری کاملا به شکل ثقلی از نوسود به ازگله منتقل می شود ولی در طرح سردسیری برای انتقال آب علاوه بر احداث تونل نیازمند پمپاژ آب تا ارتفاع 500 متری هستیم که این کار هزینه اجرای پروژه را بسیار بالا می برد به گونه ای که براساس برآورد وزارت نیرو هزینه انتقال آب سیروان به کرمانشاه حدود 2500 تومان برای هر مترمکعب است.
دکتر رازانی ادامه داد: وزارت نیرو معتقد است هیچ محصول کشاورزی وجود ندارد که بتوان انتقال این آب گران را برای تولید آن توجیه کرد. همچنین آب شرب و آب صنعت کرمانشاه نیز وضعیت بحرانی ندارد.
این مقام عالی استان افزود: نکته دیگر اینکه دولت در شرایط فعلی امکان سرمایه گذاری ندارد ولی وزارت نیرو اعلام کرده حاضر است این پروژه را به بخش خصوصی واگذار کند البته تاکنون هیچ شرکتی برای انجام این طرح داوطلب نشده است.
وی افزود: این آب مازاد در استان کردستان قرار دارد و در صورت اجرایی شدن بخش اصلی آن در این استان به مصرف می رسد ولی با اینحال مدیریت ارشد استان با جدیت در حال رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی است تا در نهایت دولت را در این زمینه مجاب به سرمایه گذاری کند. همچنین در صورت بهبود وضعیت اقتصادی دولت می توان به اجرای آن امیدوار بود.
دکتر رازانی در مورد خبرها و مسایل منتشر شده پیرامون انتقال طرح مطالعاتی سردسیری از استان کرمانشاه به استان کردستان گفت: متاسفانه برخی از چهره های شناخته شده استان تعابیر عجیب و غریبی مانند دستبرد زدن دولت به منابع ملت را به کار بردند که اصلا اینگونه نیست و کاملا خلاف واقع است.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: مطالعات این طرح در سه سال اولیه توسط استان کردستان انجام شده و یک سال نیز به کرمانشاه واگذار شده است. حال دوباره به کردستان منتقل می شود و این یک امر بسیار عادی است و اصلا تاثیری در اصل اجرای طرح ندارد.
این مقام عالی استان افزود: جلسه ای قبل از پایان سال با دکتر نوبخت داشتیم که ایشان عنوان کرد قصد داریم برای این طرح ردیف ملی تعریف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نگران کردن مردم با ارایه اخبار غیر واقعی کار درستی نیست زیرا در این زمینه جای نگرانی نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۷۶۲/طرح_سردسیری_به_لحاظ_فنی_قابل_اجراست_نگران_کردن_مردم_با_ارایه_اخبار_غیرواقعی_کار_درستی_نیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: