Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@09:05:39 GMT

آریا عظیمی نژاد برای امام رضا (ع) موسیقی ساخت+ عکس

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۳۰۳۷/آریا_عظیمی_نژاد_برای_امام_رضا_ع_موسیقی_ساخت_عکس

آریا عظیمی نژاد برای امام رضا (ع) موسیقی ساخت+ عکس

خبرگزاری میزان- در گزارش زیر به زندگی شخصی و حرفه ای ، آریا عظیمی نژاد آهنگساز نگاهی داشته ایم. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، آریا عظیمی نژاد آهنگسازی حرفه ای است که با تولید آثار مختلف به ویژه اثری که برای امام رضا (ع) ساخته است، به موفقیت چشمگیری در عرصه موسیقی دست پیدا کرده است.
آریا عظیمی‌نژاد در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۲ متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سه‌تار را نزد پدربزرگ خود فراگرفت و سپس از محضر اساتیدی چون جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش و علی‌اصغر زندوکیل بهره برد. او در سال ۷۲۲ در رشتهٔ موسیقی دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری پذیرفته شده و نزد اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی و مصطفی‌کمال پورتراب به فراگیری اصول موسیقی پرداخته است.
کار حرفه‌ای ساخت موسیقی را از سال دوّم دانشگاه با موسیقی تئاتر آغاز کرد و خیلی زود توانست در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن گردد. این موفّقیت‌ها سبب ورود او به سینما و تلویزیون گردید و آثار قابل توجّهی را خلق کرد.
عظیمی‌نژاد با ساخت موسیقی فیلم «میم مثل مادر» در سینما و «او یک فرشته بود» در تلویزیون توانست به جمع آهنگ‌سازان برتر ایران راه یابد که حاصل آن نامزدی بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جایزهٔ خانه سینما برای فیلم‌های چون «میم مثل مادر»، «طلا و مس» و «فرزند خاک» است. عظیمی‌نژاد در سال ۲۰۰۴ میلادی توانست مقام دوّم در جشنوارهٔ موسیقی بریتانیا را در رشتهٔ موسیقی فولکلوریک بین‌المللی با تکنوازی سه‌تار به‌دست‌آورد.
آشنائی او با جاسلین پوک آهنگساز شهیر بریتانیائی سبب همکاری او در چندین پروژهٔ موسیقی فیلم شد.
ساخت موسیقی برای خوانندگان سرشناس ایرانی از دیگر فعّالیت‌های حرفه‌ای او می‌باشد. علاقهٔ او به موسیقی فولکلوریک ایرانی سبب شد تا مجموعه‌ای از موسیقی نواحی ایران را جمع‌آوری کرده و از آن ها در ساخت موسیقی فیلم تأثیر گیرد.

«جادوی ایران‌زمین» نام نخستین آلبوم رسمی از آهنگ‌های ساخته شده توسط «آریا عظیمی‌نژاد» است که در اکتبر سال ۲۰۰۲ منتشر شده است. آلبوم دوّم منتشر شده از «آریا عظیمی‌نژاد» «میم مثل مادر» نام دارد. «آلبوم ساقیِ سر مست» سوّمین کار او می‌باشد. در سال ۱۳۹۲ مجموعهٔ دوّم از «جادوی ایران‌زمین» به صورت پخش دیجیتال عرضه شد.
خاطره انگیزترین اثر عظیمی نژاد، موسیقی " آمده ام ای شاه پناهم بده" است.
همچنین ساخت موسیقی برای سریال "پایتخت" از دیگر فعالیت های این هنرمند به شمار می رود. منتشر شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۰۳۷/آریا_عظیمی_نژاد_برای_امام_رضا_ع_موسیقی_ساخت_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: