Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@16:55:36 GMT

مار غول پیکر مربوط به قلعه دختر فیروزآباد نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۵۲۶۳/مار_غول_پیکر_مربوط_به_قلعه_دختر_فیروزآباد_نیست

مار غول پیکر مربوط به قلعه دختر فیروزآباد نیست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ درنا شهبازی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزآباد فارس گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی که مار غول پیکری را به تصویر کشیده متعلق به منطقه قلعه دختر این شهرستان نیست.

وی  افزود: در پی بررسی‌های کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان فیروزآباد، مشخص شد که فیلم منتشر شده متعلق به قلعه دختر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی با بیان اینکه برای اطمینان بیشتر از صحت این کلیپ، سه شنبه استعلام شفاهی در این زمینه از رئیس اداره حفاظت از محیط زیست فیروزآباد انجام شد ادامه داد: مورچه‌هایی که در این فیلم و در اطراف مار دیده می‌شود متعلق به منطقه قلعه دختر و فیروزآباد نیست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروز آباد گفت: احتمال دارد منتشرکنندگان این فیلم درصدد ناامن جلوه دادن منطقه قلعه دختر فیروز آباد باشند در صورتی که نگهبانان محیط زیست و یگان حفاظت میراث فرهنگی فیروز آباد بصورت شبانه روزی در این محل گشت زنی می‌کنند تا محیطی امن برای بازدید کنندگان از این اثر تاریخی ارزشمند فراهم آورند.

کلیپی در روز‌های اخیر در فضای مجازی منتشر شد که حاوی تصاویری از یک مار آتشین رنگ بود که در توضیح این کلیپ آمده بود که این فیلم متعلق به منطقه قلعه دختر فیروزآباد است.

قلعه دختر فیروزآباد با هزار و ۸۰۰ سال قدمت یکی از کهن‌ترین بنای گنبد دار دنیا است.

این اثر در سال ۱۳۱۵ به شماره ۲۶۹ به ثبت ملی رسیده است.

شهرستان فیروزآباد ۱۱۲ در فاصله کیلومتری شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

تکذیب وجود مار غول پیکر در قلعه دختر فیروزآباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۵۲۶۳/مار_غول_پیکر_مربوط_به_قلعه_دختر_فیروزآباد_نیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: