Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@17:04:11 GMT

پیشتازی زرین‌دشت در نرخ طلاق از متوسط استانی/ روزانه یک طلاق ثبت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۵۵۹۳/پیشتازی_زرین_دشت_در_نرخ_طلاق_از_متوسط_استانی_روزانه_یک_طلاق_ثبت_می_شود

پیشتازی زرین‌دشت در نرخ طلاق از متوسط استانی/ روزانه یک طلاق ثبت می‌شود

براساس آمار در مقابل هر ۴.۸ ازدواج، یک طلاق در استان فارس ثبت شده است در حالی که در زرین‌دشت به ازای هر ۴ ازدواج یک طلاق صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، راهروهای دادگاه خانواده را که طی کنی با انبوه زنان و مردان جوانی روبه‌رو می‌شوی که برای بریدن رشته خانواده به دادگاه مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که چندان دور هم نیست حتی به کار بردن واژه طلاق هم با اکراه همراه بود اما امروزه برای زوجین جوان تبدیل به نخستین راه حل شده است.

براساس آمار در 9 ماهه منتهی به پایان آذرماه 95 در استان فارس 33 هزار و 775 ازدواج و 7 هزار و 18 طلاق در استان فارس به ثبت رسیده استبه عبارتی دیگر در مقابل هر 4.8 ازدواج، یک طلاق در این استانثبت شده است، این آمار نشان می‌دهد که روزانه کانون 25 خانواده استان فارس از هم پاشیده می‌شود.

به ازای هر 4 ازدواج یک طلاق در زرین‌دشت

این مسئلهبه شهرهای کوچک هم سرایت کرده به گونه‌ای که در شهرستانی چون زرین‌دشت استان فارس به ازای هر 4 ازدواج یک طلاق صورت می‌گیرد، به عبارتی نرخ طلاق در این شهرستان از متوسط استان بیشتر است. به گفته حمید یزدان‌پناه، فرماندار این شهرستان روزانه یک طلاق در زرین‌دشت ثبت می‌شود.

وی در گفت‌وگو با تسنیم زرین‌دشت را از جمله شهرستان‌هایی اعلام می‌کند که آسیب اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد در آن نرخ بالایی دارد و همین امر سبب شده کمیته 5 گانه متشکل از نیروی انتظامی، بهزیستی، شبکه بهداشت، آموزش‌وپرورش و دادگستری برای انجام اقدامات کاهش طلاق شکل بگیرد.

به گفته فرماندار زرین‌دشت بیکاری، ازدواج زودهنگام به سبب فقر خانواده، اعتیاد و نبودن طولانی مدت پدر خانواده از مهم‌ترین عوامل طلاق در این شهرستان است. براساس گفته‌های یزدان‌پناه مردم شهرستان زرین‌دشت گاه 3 تا 4 سال خانواده‌های خود را رها کرده و برای کار کردن به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌روند.

اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج

یکی از اقداماتی که برای کاهش نرخ طلاق در زرین‌دشت انجام شده و فرماندار این شهرستان نیز بر تاثیرگذاری آن تاکید دارد، راه‌اندازی مرکز مشاوره بهارنکو است. وی می‌گوید: با راه‌اندازی این مرکز مشاوره قبل از ازدواج در شهرستان اجباری می‌شود که این امر به کاهش نرخ طلاق کمک می‌کند.

مورد دیگری که به نظر یزدان‌پناه می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق موثر باشد، راه‌اندازی اورژانس اجتماعی است که با وجود وعده مسئولان استان به دلیل کمبود اعتبارات هنوز محقق نشده است.

بیکاری عامل دیگری برای طلاق است، این را حجت‌الاسلام محمدحسن علیقلی‌زاده، امام جمعه شهرستان زرین‌دشت در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید و معتقد است که فقر و محرومیتی که در زرین‌دشت وجود دارد سبب شده که ناهنجاری‌های اجتماعی در این شهرستان زیاد شود.

بیکاری و فقر عامل طلاق در زرین‌دشت

به گفته وی این شهرستان واحد صنعتی یا تولیدی ندارد، یک شهرک صنعتی نیز راه‌اندازی شده که به دلیل سودهای سنگین بانکی در حال حاضر دو سوم واحدهای آن تعطیل شده و این مسئله در کنار خشکسالی سبب آمار بالای بیکاری در زرین‌دشت شده است.

حجت‌الاسلام علیقلی‌زاده که معتقد به تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است، از محرومیت فرهنگی زرین‌دشت و بی‌توجهی مسئولان گلایه دارد. وی می‌گوید: در این شهرستان بودجه برای دعوت یک مبلغ به روستاها یا شهرستان تامین نمی‌شود.

به گفته امام جمعه شهرستان زرین دشت کانون‌های فرهنگی، مساجد و حوزه علمیه می‌توانند با اقدامات فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشند اما به دلیل عدم حمایت کار چندانی نمی‌توانند انجام دهند.

خبرگزاری تسنیمدر نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفترخبرگزاری تسنیماستان فارس در جریان بگذارند.

انتهای پیام/

R41382/P36447/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۵۵۹۳/پیشتازی_زرین_دشت_در_نرخ_طلاق_از_متوسط_استانی_روزانه_یک_طلاق_ثبت_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: