Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-18@19:00:03 GMT

حضور پرشور دانش‌آموزان بسیجی همدان در مراسم اعتکاف

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۵۹۵۳/حضور_پرشور_دانش_آموزان_بسیجی_همدان_در_مراسم_اعتکاف

حضور پرشور دانش‌آموزان بسیجی همدان در مراسم اعتکاف

سرهنگ محمدتقی امیدی ساکت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به شرکت دانش آموزان در مراسم معنوی اعتکاف بیان داشت: اعتکاف دانش آموزی در استان همدان از اعتکاف عمومی جدا برگزار نشده است و با توجه به سال‌های گذشته و طبق روال هر ساله، اعتکاف دانش آموزی در متن اعتکاف عمومی برگزار می‌شود.

وی گفت: در برنامه های اعتکاف عمومی که در داخل مساجد جامع شهرستان ها و مراکز استان برگزار می‌شود، بخشی از برنامه های اعتکاف همانند برپایی نماز جماعت، توزیع قرآن و مکبری به دانش آموزان محول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان ادامه داد: در این مراسم معنوی برخی از برنامه های اعتکاف که دانش آموزان در آن برنامه شرکت دارند به صورت اختصاصی در قالب حلقه های معرفت و جذب یاوران نماز برای ستاد اقامه نماز برای دانش آموزان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این برنامه از طرف سازمان دانش‌آموزی به ادارات آموزش و پرورش نواحی شهرستان ها و مناطق ابلاغ شده است، اما اکثر شرکت کنندگان از دانش آموزان بسیجی آن شهرستان هستند.

*خودسازی، فلسفه وجودی اعتکاف

امیدی ساکت افزود: در مراسم اعتکاف سال 96 تعداد یک هزار و 500 نفر از دانش آموزان شرکت دارند که بنابر اعلام حوزه‌های مقاومت بسیج دانش آموزی استان، اکثریت قریب به اتفاق این گروه از شرکت کنندگان، بسیجی هستند.

وی با اشاره به اینکه زمینه خودسازی و تهذیب نفس و تقرب به درگاه حق تعالی از فلسفه ی وجودی اعتکاف است، بیان کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده با هدف تقویت اعتقادات و باورهای دینی در این مراسم حضور پررنگ دارند و به دلیل اینکه داوطلبانه و با انگیزه الهی در برنامه اعتکاف شرکت می‌کنند، لطمه ای به درس دانش‌آموزان وارد نمی شود حتی اکثریت آنها از وضعیت درسی خوبی برخوردار هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه ای که هر سال اداره آموزش و پرورش انجام می دهد، امسال نیز به مانند سال های گذشته، سازمان دانش آموزی ابلاغیه ای را به کلیه مدارس استان برای حضور و آزادسازی دانش آموزان داوطلب حضور در این مراسم معنوی ارسال کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اختیاری و داوطلبانه بودن شرکت در مراسم، از این برنامه استقبال خوبی توسط دانش‌آموزان به عمل آمده است و شاهد رشد حضور نوجوانان در این مراسم معنوی نسبت به سال های قبل هستیم.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۵۹۵۳/حضور_پرشور_دانش_آموزان_بسیجی_همدان_در_مراسم_اعتکاف را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: