Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@20:06:58 GMT

کولاک برف در راه آسمان چند استان کشور

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۶۷۶۵/کولاک_برف_در_راه_آسمان_چند_استان_کشور

خرداد: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از برقرای جو پایدار در کشور طی امروز و فردا خبر داد و گفت: در روز جمعه بارش‌ها در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و در ارتفاعات تعدادی از استان‌ها بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خرداد احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز تا ظهر فردا (پنجشنبه ۸ آذرماه)، در غالب مناطق کشور جو پایدار است و تنها در بعدازظهر امروز سواحل غربی خزر بارش پراکنده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از بعدازظهر روز پنجشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی بر مقدار بارش‌ها در سواحل غربی خزر افزوده می‌شود. فردا در غرب خلیج فارس نیز رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه با تقویت جریان‌های شمالی و گذر موج تراز میانی، بارش‌ها در سواحل دریای خزر به ویژه مناطق میانی و شرق آن تشدید می‌شود و در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و مناطقی از اردبیل بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، از جمعه تا شنبه گستره منطقه بارش به تدریج نوار شمال شرق کشور شامل خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی  را در بر خواهد گرفت. در این مدت به تدریج کاهش دما در نیمه شمالی و شرق کشور قابل توجه خواهد بود و از بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه دمای هوا در نوار شمالی کشور (استان‌های گلستان، مازندران و گیلان) ۲ تا ۸ درجه کاهش یافته و کمینه دما در مناطق جلگه‌ای به ۱ تا ۳ درجه سلسیوس در روزهای شنبه و یکشنبه خواهد رسید.   

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: در شمال شرق کشور و در خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از اواخر وقت جمعه دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش یافته و انتظار می‌رود کمینه دما طی روز شنبه تا دوشنبه صبح در این مناطق به منفی ۳ تا منفی ۶ درجه سلسیوس برسد.  

وی وضعیت جوی استان‌های متاثر از این سامانه را پیش بینی کرد و گفت:  در روز جمعه (۱۰ آذرماه)؛ بارش باران در مناطق جلگه‌ای گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در دامنه‌های شمالی ارتفاعات البرز  رخ خواهد داد. همچنین در ارتفاعات شمالی استان‌های البرز، تهران، سمنان و از اواخر جمعه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و کولاک برف به سبب وزش باد و بارش برف در جاده‌های کوهستانی خراسان شمالی و شمال سمنان و جاده‌های کوهستانی البرز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: افت دما و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی مهم‌ترین تاثیر این سامانه شمالی خواهد بود و از اواخر پنجشنبه تا روز شنبه برای تردد در جاده‌های کوهستانی البرز و شمال شرق کشور در مناطق یاد شده به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل زمستانی توصیه می‌شود.        

وظیفه افزود: خلیج فارس طی سه روز آینده و دریای خزر روز جمعه مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (پنجشنبه ۹ آذرماه)؛ صاف، همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر وزش باد خواهد بود که بیشترین و کمترین دمای آن بین ۱۵ و ۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین تهران در روز جمعه (۱۰ آذرماه) کمی ابری، همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۳ و ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.   برچسب ها: کولاک برف ، آسمان ، استان کشور

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۷۶۵/کولاک_برف_در_راه_آسمان_چند_استان_کشور را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: