Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@20:32:53 GMT

پرورش بز سانن در روستاهای بخش مرکزی میبد توسعه می یابد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۶۸۹۳/پرورش_بز_سانن_در_روستاهای_بخش_مرکزی_میبد_توسعه_می_یابد

پرورش بز سانن در روستاهای بخش مرکزی میبد توسعه می یابد

بخشدار مرکزی میبد از توسعه طرح اشتغال خانگی پرورش بز سانن در روستاهای بخش مرکزی میبد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد شیبانی بخشدار مرکزی میبد در مصاحبه با خبرنگارمیبد خبر، درباره طرح توسعهپرورش بز سانن در روستاهای بخش مرکزی میبد بیان داشت: در این زمینه طرحی با موضوع اشتغال خانگی با استفاده از پرورش بز سانن که به هر خانواده 5 راس بز داده می شود، آماده و به قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان فرستاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مرحله اول 300 خانوار در روستاهای بخش مرکزی از این طرح بهره مند می شوند. پیش بینی می شود که ماهیانه 1 میلیون و 300 هزار تومان درآمد از محل پرورش بز سانن به خانواده ها تعلق گیرد.

شیبانی درباره برنامه بخشداری در مورد این طرح گفت: برنامه ما این است که به فضل الهی اگر بتوانیم چرخه کامل تکمیل شده و صنایع تبدیلی از شیر بز ایجاد شود زیرا شیر بز بخاطر نوع آنزیمهای خاصی که دارد یکی از گرانترین شیرهاست. این طرح با توجه به اینکه این بزها اصلاح ژنتیک شده و چند قلو زا هستند پیش بینی ما این است که بعد از اجرای فاز اول، فازهای بعدی رشد و پرورش این بز بصورت تصاعدی در شهرستان و بخش مرکزی افزایش پیدا کند تا جائیکه صنایع تبدیلی توجیه اقتصادی داشته و میزان تولید شیر به حدی برسد که صنایع تبدیلی ایجاد شود.

وی در پایان اظهار داشت: هدف ما چرخه کامل این صنعت می باشد و این طرح برای تامین اعتبار و مساعدت به جهاد کشاورزی استان و صندوق کارآفرینی امید فرستاده شده است که ان شا الله ظرف دو ماه آینده شاهد اجرایی شدن این پروژه باشیم.

انتهای پیام/اد

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۸۹۳/پرورش_بز_سانن_در_روستاهای_بخش_مرکزی_میبد_توسعه_می_یابد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: