Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@22:01:02 GMT

عکس/ مراسم دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۷۵۶۲/عکس_مراسم_دهمین_سالگرد_شهادت_عماد_مغنیه

مراسم دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه صبح امروز پنج شنبه با حضور سردار سرلشکر قاسم سلیمانی و جمعی از شخصیت های برجسته محور مقاومت در تالار وزارت کشور برگزار شد.

عماد فایز مغنیه معروف به «حاج رضوان» در ۷ دسامبر ۱۹۶۲ در محله شیاح بیروت پایتخت لبنان به‌دنیا آمد. وی در آغاز جنگ داخلی لبنان در ۱۹۷۵، جذب مبارزان فلسطینی اردوگاه‌های جنوب لبنان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حاج رضوان با دوستان همفکرش گروه کوچک جهاد اسلامی را تاسیس کرد حاج رضوان در دهه ۸۰ میلادی به شیوه اطلاعاتی، امنیتی خاص خودش به‌مبارزه با نیروهای غربی حاضر پرداخت. در زندگی، او علاقه‌مند و معتقد به انقلاب شیعی ایران بود و همچنین از مصطفی چمران تأثیر پذیرفته‌بود و خود را شاگرد وی می‌دانست. عماد مغنیه از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ بر اثر انفجاری در دمشق شهید شد. یکی از رهبران نظامی حزب‌الله لبنان در جنگ اسرائیل و لبنان در تابستان ۲۰۰۶ بود. عماد مغنیه یکی از رهبران نظامی حزب‌الله لبنان در جنگ اسرائیل و لبنان در تابستان ۲۰۰۶ بود. قاسم سلیمانی: امروز در لبنان پاسداشت سه شهید یعنی شیخ راغب حرب،عماد مغنیه و‌سید عباس موسوی برگزار می‌شود اما این جلسه اولین جلسه علمی پیرامون شهیدی است که حضورش و شهادتش در عالم اسلامی برای دشمن رعب آور و برای دوست نشاط آور بود. پدر عماد مغنیه، «شیخ جواد مغنیه» از علمای برجسته شیعه لبنان بود. یکی از برادران وی به نام جهاد در سال ۱۹۸۴ طی عملیاتی علیه اشغالگران شهید شد. فؤاد برادر دیگرش نیز قربانی توطپه سازمان جاسوسی اسراییل شد و شهید شد. قاسم سلیمانی: در آغاز او نام مختار را برای خود برگزید اما در ادامه نام رضوان را برگزید و در نهایت هم به رضوان الهی پیوست. پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه، همایش گرامیداشت این شهید (راز رضوان) با حضور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و علی اکبر ولایتی رییس دانشگاه آزاد، در سالن وزارت کشور برگزار شد. ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۵۶۲/عکس_مراسم_دهمین_سالگرد_شهادت_عماد_مغنیه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: