Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@12:43:42 GMT

احتمال محاسبه نرخ سکه مهریه به تاریخ روز عقد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۷۵۶۶/احتمال_محاسبه_نرخ_سکه_مهریه_به_تاریخ_روز_عقد

فاطمه ذوالقدر، نماینده مجلس از پیشنهاد پرداخت سکه مهریه به نرخ روز عقد در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داده و گفته در پی بالا رفتن قیمت سکه طلا در ماه‌های گذشته آمار محکومان مهریه افزایش یافته است.به گفته این نماینده مجلس عده‌ای به دلیل فرار از پرداخت مهریه به دنبال خروج از کشور هستند.

ذوالقدر گفته است: "برخی در کمیسیون (اجتماعی مجلس) این مسئله را مطرح کرده‌اند که معیار ۱۱۰ سکه را به نصف کاهش دهند، یا اینکه در پرداخت مهریه سکه‌ها را به نرخ روز عقد حساب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این پیشنهاد‌ها هم اکنون در حال بررسی است.

این نماینده مجلس به ایلنا گفته است: "متاسفانه این مشکل مدتی است که به وجود آمده، قیمت سکه افزایش پیدا کرده است و افرادی که از قبل مهریه را به صورت ماهیانه پرداخت می‌کردند با مشکل مواجه شدند. حتی ممکن است بسیاری از این افراد ازدواج مجدد هم کرده و فرزند داشته باشند، اما مجبورند تا سال‌ها ماهیانه یک سکه پرداخت کنند. "

او همچنین گفته: "زمانی که سکه زیر دو میلیون تومان قیمت داشت مشکلی نبود، اما در حال حاضر با قیمت بیش از چهار میلیون تومانی سکه در حال تدبیر هستیم که دقیقا برای مهریه چه تصمیم‌گیری باید کرد. "

افزایش قیمت سکه باعث شده بعضی از مردان مهریه همسر سابق خود را حتی به صورت قسطی هم نتوانند پرداخت کنند.به گفته این نماینده مجلس "در حال حاضر، چون مرد‌ها نمی‌توانند مهریه را حتی در حد یک سکه در ماه پرداخت کنند، راهی زندان می‌شوند و آمار‌ها در این زمینه افزایش یافته است. "

از سوی دیگر یحیی کمالی پور، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفته است: "این موضوع نمی‌تواند ساز و کار منطقی و قانونی داشته باشد، اما لازم است بر اساس شرایط جامعه و اقتصاد حاکم بر کشور برای بدهکاران مهریه تصمیم گیری کنیم. "

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال ایران در سال گذشته (۱۳۹۶) تعداد موارد طلاق به حدود ۱۷۵ هزار مورد رسیده که بیشترین آمار ثبت شده در تاریخ ایران است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۵۶۶/احتمال_محاسبه_نرخ_سکه_مهریه_به_تاریخ_روز_عقد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: