Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@01:29:56 GMT

برپایی ۵۲۰ نمایشگاه کتاب در مدارس استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۷۶۹۴/برپایی_۵۲۰_نمایشگاه_کتاب_در_مدارس_استان_اصفهان

برپایی ۵۲۰ نمایشگاه کتاب در مدارس استان اصفهان

رییس اداره فرهنگی و هنری و فضاهی پرورشی آموزش و پروش اصفهان گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و برگزاری بیستمین دوره طرح "ملی نمایشگاه های کتاب دانش آموزی در مدارس سراسر کشور ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه در افق ۱۴۰۰" پانصد و بیست نمایشگاه  کتاب در آموزشگاه های استان برپا شده است.

مرتضی شکری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه  امروزه ضرورت توسعه کتابخوانی بر هیچکس پوشیده نیست و  این مهم در برنامه های توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: طرح برگزاری نمایشگاه های کتاب در مدارس در دستور کار وزارت خانه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان کرد: به موجب طرح نمایشگاه های سراسری کتاب هر ساله عناوین زیادی از کتاب ها مناسب گروه های سنی دانش آموزان را  در معرض دید و انتخاب دانش آموزان قرار می دهند. امسال نیز این طرح با عنوان ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه و مجتمع های آموزشی و پرورشی سراسر کشور و همزمان با هفته کتاب  در حال برگزاری است. شکری گفت: استان اصفهان در  ۳۵۲ مدرسه  ابتدایی،   ۱۲۴ مدرسه متوسطه اول و ۴۴ متوسطه دوم نمایشگاه کتاب دایر شده است.

رییس اداره فرهنگی و هنری و فضاهی پرورشی آموزش و پروش اصفهان در تشریح برنامه های مدارس در هفته کتاب و کتاب خوانی اظهار کرد: نواختن زنگ کتابخوانی در مدارس و قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش در رابطه با کتاب و کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه های کتاب، برگزاری جشن کتاب همراه با تقدیر از فعالین حوزه کتاب، معرفی برترین کتابخوان ها  و مولفین کتاب های  دانش آموزی و همکاران فرهنگی، خارج کردن کتاب های فرسوده و زیبا سازی و غبارروبی کتابخانه های مدارس، بخشی از برنامه های مدارس در هفته کتاب خوانی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این  بازدید دانش آموزان از کتابخانه های مرکزی، عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  و کانون های فرهنگی تربیتی، برگزاری نشست های کتابخوان با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان، برگزاری طرح نذر کتاب و اهدای کتاب به کتابخانه های مدارس بخشی دیگر  از برنامه های مدارس در گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در سال تحصیلی جاری است.

وی درباره برگزاری اردوی یک روزه دانش آموزان برای شرکت در نمایشگاه کتاب گفت: با برنامه ریزی نمایشگاه و فروشگاه کتاب فرهنگیان از ابتدای آبان ماه طرح اردویی یک روز با کتاب ویژه دانش آموزان مدارس شهر اصفهان و مناطق نزدیک در حال برگزرای  است که دانش آموزان با حضور در نمایشگاه و فروشگاه دائمی کتاب، از برنامه های فرهنگی که در حاشیه این اردو برپا می شود، استفاده می کنند.

اجرای برنامه نذر کتاب،   برای اولین بار در اصفهان

شکری با تاکید به برگزاری نذر کتاب برای اولین بار در اصفهان عنوان کرد: در طرح نذر کتاب که برای اولین بار در آموزش و پرورش بصورت استانی برگزار شد، اولیا و دانش آموزان کتاب های   مطالعه شده  خود در این طرح به عنوان نذر اهدا می کنند.

وی یاد آوری کرد: اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادراه کل آموزش و پرورش استان اصفهان با همکاری اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان طرح سلسله نشست های کتابخوان را به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب و با شرکت یک آموزشگاه دخترانه و یک آموزشگاه پسرانه از هر ناحیه - منطقه در طول سال تحصیلی جاری برگزار  می کند.

برگزاری طرح مسابقه کتابخوانی

رییس اداره فرهنگی و هنری و فضاهی پرورشی آموزش و پروش اصفهان درباره طرح مسابقه کتاب خوانی اظهار کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که به‌شکل فرایندی و در چند مرحله از سال تحصیلی گذشته آغاز شده است. طرح «مسابقه کتابخوانی» است که در سطوح مدارس منطقه و استان که پیش‌ از این برگزار شده و مرحله نهایی و کشوری آن را در قالب یک اردوی دو روزه در تاریخ ۲۳ و ۲۴ آبانماه در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزار ی  است.

به گفته شکری؛ در طرح مسابقه کتابخوانی تعداد بیش از  ۴۰۰۰۰ نفر دانش آموز در مرحله آموزشگاه یک کتاب را مطالعه کرده  و منتخبین آنها در مرحله منطقه‌ای دو کتاب را خوانده و راه یافتگان به  مرحله استانی که ۲۴۶ نفر هستند، سه‌کتاب را مطالعه و نهایت در مرحله پایانی این رویه به مطالعه چهار عنوان کتاب با انتخاب دانش‌آموزان برتر پایان می یابد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۶۹۴/برپایی_۵۲۰_نمایشگاه_کتاب_در_مدارس_استان_اصفهان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: