Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@17:52:25 GMT

محمد بن سلمان بکجا ميرود ... + فيلم

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۷۹۵۳/محمد_بن_سلمان_بکجا_میرود_فیلم

محمد بن سلمان بکجا ميرود ... + فيلم

خبرگزاري آريا - نخستين کنسرت رپ در جده عربستان در حالي برگزار شد که به گفته بسياري از مفسرين اين دست اقدامات بن سلمان سرپوش گذاشتن برشکست هاي حجاز در منطقه است.
سعودي
رپر آمريکايي «نلي» به همراه رپري از الجزاير هفته گذشته کنسرتي 4 ساعته در جده برگزار کردند، اين کنسرت با عنوان اولين «کنسرت رپ» در عربستان با مجوز سازمان تفريحات سعودي برگزار شد، اين دست اقدامات محمد بن سلمان در حالي است که بسياري از مفسران او را شکست خورده جنگ بزرگ منطقه مي‌دانند و معتقدند او به دنبال راهي براي تغيير افکار عمومي است، برگزاري کنسرت و يا اجازه رانندگي به زنان به نوعي سرپوش گذاشتن برشکست هاي حجاز در يمن، سوريه و لبنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بن سلمان بسيار سعي دارد از خود چهره‌اي ويژه و ساختارشکن در عربستان نشان دهد، از سوي ديگر بسياري از تحولات اخير عربستان سعودي، پوششي براي دستگيري‌ها و بازداشت‌هاي وسيع ماه‌هاي اخير از سوي بن سلمان است.

بن سلمان در تقابل با جامعه سنتي عربستان
مفسرين معتقدند وليعهد جوان عربستان با هماهنگي آمريکا با ايجاد تغييرات شکلي و ظاهري در جامعه اين کشور در تلاش است تا زمينه را براي پادشاهي خود فراهم کند، ملک سلمان با وجود کهولت سن نمي تواند مدت زيادي بر سر قدرت بماند و از نظر آمريکايي‌ها بهترين گزينه براي جانشيني سلمان پسر وي محمد است و او مي تواند منافع آمريکايي‌ها را تامين کند.
از سوي ديگر اقدامات محمد بن سلمان، عربستان را به سمت درگيري داخلي سوق مي دهد چراکه اين اقدامات در طي سال‌هاي گذشته در عربستان سابقه نداشته است، تحليل گران معتقدند بافت اجتماعي و قبيله‌اي عربستان به نحوي است که هر گونه تغيير دراماتيک در اين کشور بدون در نظر گرفتن منافع وديدگاه‌هاي قبايل ديگرموجب تقابل و درگيري مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۹۵۳/محمد_بن_سلمان_بکجا_میرود_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: