Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@09:01:29 GMT

استفاده نیروی دریایی آمریکا از لیزر قدرتمند به عنوان سلاح

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۰۸۶/استفاده_نیروی_دریایی_آمریکا_از_لیزر_قدرتمند_به_عنوان_سلاح

استفاده نیروی دریایی آمریکا از لیزر قدرتمند به عنوان سلاح

این سلاح لیزری که هلیو نام دارد تا بدان حد قدرتمند است که می‌تواند قایق‌های کوچک و پهپاد‌ها را مورد هدف قرار داده و نابود کند.

خبرگزاری فارس: نیروی دریایی ارتش آمریکا قصد دارد ظرف دو سال آینده از لیزر‌های قدرتمند و پرانرژی به عنوان سلاحی مرگبار استفاده کند.

به گزارش وی تری، این سلاح لیزری که هلیو نام دارد تا بدان حد قدرتمند است که می‌تواند قایق‌های کوچک و پهپاد‌ها را مورد هدف قرار داده و نابود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استفاده از این سلاح لیزری از سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و ۱۵۰ میلیون دلار برای طراحی و توسعه آن هزینه شده است. نام کامل سلاح لیزری یادشده High Energy Laser and Integrated Optical-dazzler with Surveillance (HELIOS است و با سیستم‌های دفاعی و راداری مختلفی و از جمله Aegis سازگاری دارد.

این سیستم راداری برای فعالیت‌های کنترلی و نظارتی و همین طور جمع آوری اطلاعات قابل استفاده بوده و می‌توان با استفاده از آن حسگر‌ها و دوربین‌های نصب شده برروی پهپاد‌ها را از کار انداخت.

نیروی دریایی ارتش امریکا برای راه اندازی این سیستم جنگ لیزری قراردادی ۹۴۲.۸ میلیون دلاری با شرکت لاکهید مارتین منعقد نموده است. قرار است تا دو سال دیگر دو واحد متحرک نبرد لیزری توسط لاکهید مارتین برای استفاده ارتش آمریکا تولید شود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003JvH

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۰۸۶/استفاده_نیروی_دریایی_آمریکا_از_لیزر_قدرتمند_به_عنوان_سلاح را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: