Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@12:29:29 GMT

ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره سوریه شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۰۸۷/ایران_در_سازمان_منع_سلاح_های_شیمیایی_خواستار_تشکیل_کمیته_حقیقت_یاب_درباره_سوریه_شد

ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره سوریه شد

نماینده دائم ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواستار تشکیل یک تیم بین‌المللی حرفه‌ای و بی طرف متشکل از کارشناسان بین‌المللی برای انجام تحقیقات جامع و میدانی در مورد حوادث اخیر در سوریه و چگونگی ورود سلاح شیمیایی به خاک سوریه شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در اجلاس فوق العاده شورای اجرایی این سازمان، تشکیل یک تیم بین‌المللی حرفه‌ای و بی طرف متشکل از کارشناسان بین‌المللی را برای انجام تحقیقات جامع و میدانی در مورد حوادث اخیر در سوریه و چگونگی ورود سلاح شیمیایی به خاک سوریه خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری در آغاز سخنرانی خود ضمن اعلام همدردی با مردم بیگناه سوریه و قربانیان حوادث اخیر، تاکید کرد: بعد از حادثه فاجعه بار در خان شیخون، جهان یکبار دیگر شاهد اقدام یکجانبه، نسنجیده و خشونت بار مبتنی بر ادعاهای واهی در پایگاه هوایی الشعیرات بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی استفاده گسترده و سیستماتیک از سلاح‌های شیمیایی در جنگ تحمیلی رژیم صدام، ضمن محکوم کردن کاربرد هرگونه سلاح کشتار جمعی توسط هرکس، هرجا و در هرشرایطی، بر این اعتقاد است، استفاده از زور و حمله به یک دولت مستقل و کشتن افراد بیگناه بر اساس ادعاها و اتهامات اثبات نشده و استفاده از این رویکرد به عنوان بهانه‌ای برای اقدامات یکجانبه را خطرناک، مخرب و ناقض حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد قلمداد کرد و این اقدامات را باعث پیچیده‌تر شدن وضعیت در سوریه و منطقه و تقویت گروههای تروریستی در سوریه خواند.

سفیر کشورمان در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی گفت: جای بسی تعجب است که برخی کشورها بدون هرگونه اطلاعات فنی قابل اعتنا و اثبات شده و اسناد محکم به دست آمده از منابع موثق در مقام قضاوت نشسته و دیگر کشورها را متهم کرده و این در حالی است که مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی امروز به این موضوع اشاره کردند که هیچ چیز در این ارتباط مشخص نیست و هنوز در آغاز راهیم.

جهانگیری گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بطور مشترک پیش نویس تصمیمی را به این نشست ارائه می‌کنند که در آن پیشنهاد تشکیل گروه حقیقت یاب بین‌المللی شده است.

وی در پایان سخنرانی خود همچنین انتشار بیانیه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان سند رسمی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواستار شد.

انتهای پیام/

R1396/P36447/S8,90,95/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۰۸۷/ایران_در_سازمان_منع_سلاح_های_شیمیایی_خواستار_تشکیل_کمیته_حقیقت_یاب_درباره_سوریه_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: