Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:47:46 GMT

انتشار ۳ رمان و کتاب‌هایی درباره متافیزیک و خودسازی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۲۷۶/انتشار_۳_رمان_و_کتاب_هایی_درباره_متافیزیک_و_خودسازی

انتشار ۳ رمان و کتاب‌هایی درباره متافیزیک و خودسازی

رمان‌های «بر امواج» از مارگارت اتوود، «آن مادران این دختران» نوشته بلقیس سلیمانی و «خواب‌هایت را در این خانه تعریف نکن محمود» از عباس سلیمی آنگیل به همراه کتاب‌های «خودتان را دوباره بسازید» از استیو چندلر و «متافیزیک» از استیون مامفورد به تازگی راهی بازار شده‌اند.

به گزارش ایسنا،  «بر امواج» نوشته مارگارت اتوود با  ترجمه نسترن ظهیری در ۲۹۵ صفحه با شمارگان۱۶۵۰ نسخه و قیمت ۲۲ هزار تومان در نشر ققنوس منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: هر انسانی گذشته‌ای دارد که هرگز رهایش نمی‌کند،‌ آینده‌ای دارد که می‌خواهد بی‌توجه به گذشته آن را بسازد و حالی که به تلاش می‌گذرد، به دست و پا زدن برای پاک کردن ماجراهایی که از سر گذرانده، به درگیری ذهنی برای آینده‌ای نامعلوم...

قهرمان «بر امواج» زنی است که خلاف معمول عمل می‌کند، گذشته‌اش را پس می‌زند و سال‌ها از آن سراغی نمی‌گیرد تا آینده‌اش را با عشق و امید بنا کند، عشقی با فرجام جدایی. زمانی طولانی در این بی‌خبری مطلق زندگی می‌کند تا ناگهان به او خبر می‌رسد که پدرش ناپدید شده. زن تصمیم می‌گیرد به ساحل دریاچه کودکی‌هایش بازگردد...

این بازگشت به گذشته با همراهی عاشقی که مدام از آینده رابطه‌شان می‌پرسد، آن‌قدر ملال را به زن و زوج همراهشان انتقال می‌دهد که شاید اگر قلم، قلم مارگارت اتوود نبود، رمان مسیر دیگری می‌رفت اما نویسنده به خوبی می‌تواند با قهرمان بازنده‌اش کاری کند که به ناگاه تصمیم بگیرد دیگر نبازد؛ نویسنده‌ای که بیش از پنجاه و پنج جایزه ادبی در کانادا و دیگر کشورهای جهان به آثارش اختصاص یافته و سال‌هاست یکی از گزینه‌های پررنگ جایزه نوبل ادبیات است.

 همچنین رمان  «آن مادران این دختران» نوشته بلقیس سلیمانی در ۲۳۲ صفحه با شمارگان ۱۶۵۰ نسخه با قیمت ۱۸ هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار شده است.

در نوشته  پشت جلد کتاب آمده است: کاووس دانش‌آموز بود که عاشق ثریا شد و برایش نامه عاشقانه فرستاد و تقاضای عکس کرد. ثریا کلاس اول دبیرستان بود. کاووس نامه را گذاشته بود لای کتاب ادبیات و به ثریا داده بود، توی یکی از کوچه‌های تنگ و باریک گوران این کار را کرده بود، با این همه قضیه لو رفت و دوستان ثریا تا می‌توانستند مسخره‌اش کردند.

گوران کوچک بود، همه همدیگر را می‌شناختند، مخصوصا پسرهای دبیرستانی دخترهای دبیرستانی را از خودشان بهتر می‌شناختند. دخترها هم پسرهای دبیرستانی را خوب می‌شناختند. دخترها کاووس کاجو را از دیگران بیشتر می‌شناختند چون کاج بود، مگر گوران چند پسر کاج دبیرستانی داشت. پسر بی‌ریخت و لوچی که عینک نمی‌زد ولی درسخوان بود.

روح‌انگیز همکلاس ثریا بود. دوست بودند و قوم و خویش. نمی‌دانست برادرش ثریا را می‌خواهد. وقتی فهمید که کار از کار گذشته بود و ثریا نشسته بود گوشه حیاط مدرسه و گریه می‌کرد.

 دیگر کتاب تازه منتشرشده، رمان «خواب‌هایت را در این خانه تعریف نکن محمود» نوشته عباس سلیمی آنگیل است که در ۱۱۲ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و بهای ۹۰۰۰ تومان در نشر  هیلا عرضه شده است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: گفتم: «غلط کردم. ببخشای...» بعد هم برایش توضیح دادم که به حرف این و آن توجهی نکند و بداند که من هیچ وقت در نوجوانی کنار بخاری ننشسته‌ام و موی گربه‌ها را نکشیده‌ام و آن زبان‌بسته‌ها را در سرمای کردیچال از خانه بیرون نرانده‌ام و نگفته‌ام در برف‌ها بغلتند تا سوزی که از جانب علم‌کوه می‌آید بیازاردشان. من هیچ‌گاه به فرشته نگفته‌ام «این چه ناهاری است فرشته؟ سفره‌ای بینداز، پارچ آبی باور، پیازی قاچ کن». من هیچ گاه نگفته‌ام از غذاهای دبیرستان بدم می‌آید، من از حسن‌کیف پیاده راه نیفتاده‌ام به سوی کردیچال و نگفته‌ام «گرسنه‌ام مامان» و «غذاهای مدرسه بدمزه است». مادرم هیچ وقت نگفته «خاک بر سر آشپزتان، این چه مدرسه‌ای است که آشغال به خوردتان می‌دهد». پدرم نگفته «غذای مفتی می‌خوری بگو خدایا شکرت. دعا کن به جان دولت که این مدرسه را ساخت و ناشکر نباش».

 همچنین کتاب  «خودتان را دوباره بسازید» (چگونه به کسی تبدیل شوید که همیشه می‌خواستید باشید) نوشته استیو چندلر  با ترجمه اسماعیل نوری در ۳۰۳ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان در نشر ققنوس منتشر شده است.

مالکان روح،  مالکیت روابط، جملات مرگ و زندگی و آتش اشتیاق را در «خود»تان شعله‌ور کنید بخش‌های مختلف این کتاب هستند. 

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: چیزی که شخصیت نام دارد صرفا خیال باطل است. ما می‌توانیم هر وقت که اراده کنیم تغییرش دهیم. مثلا، وقتی بچه‌هایم می‌گویند، «پدر، یک نفر از اداره مالیات اومده و می‌خواد با شما صحبت کنه،» تا این‌که بگوید، «پدر، خانمی به نام جنیفر لوپز اومده و می‌خواد شما رو ببینه»، «من»‌هایی که برای پاسخگویی جلو در منزل حاضر می‌شوند متفاوت‌اند. این «من» با آن «من» فرق دارد، چون چیزی که قربانی آن را شخصیت می‌نامد فقط تاریخچه‌ای از عادت‌هاست.

دیگر کتاب چاپ‌شده در نشر یادشده، «متافیزیک» نوشته استیون مامفورد با ترجمه محمد یوسفی است که  در ۱۷۳ صفحه با شمارگان ۱۶۵۰ نسخه و بهای ۱۴ هزار تومان راهی بازار شده است.

 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: این کتاب بی‌درنگ با طرح پرسش‌های متافیزیکی، سراغ مباحث اساسی این حوزه از معرفت بشری می‌رود: اشیا چه هستند؟ آیا رنگ‌ها و شکل‌ها برای خود وجودی مستقل دارند؟ آیا کل همان مجموع اجزایش است؟ چگونه است که چیزی علت چیزی دیگر می‌شود و نه صرفا همجوار آن؟ ممکن چیست؟ آیا زمان چیزی جاری است؟

استیون مامفورد استاد متافیزیک در دانشگاه دورهام انگلستان می‌کوشد، با طرح پرسش‌هایی ساده، زمینه را برای تأمل در باب برخی مباحث در سنت متافیزیک تحلیلی فراهم سازد، مباحثی چون جوهر، خاصیت، تغییر، علت، امکان، زمان، هویت شخصی، عدم و آگاهی.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۲۷۶/انتشار_۳_رمان_و_کتاب_هایی_درباره_متافیزیک_و_خودسازی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: