Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@03:32:26 GMT

بازنشستگی پرستاران پس از ۲۰ سال کار/ برخی مراکز خصوصی از قانون مشاغل سخت تمکین نمی‌کنند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۶۸۳/بازنشستگی_پرستاران_پس_از_۲۰_سال_کار_برخی_مراکز_خصوصی_از_قانون_مشاغل_سخت_تمکین_نمی_کنند

بازنشستگی پرستاران پس از ۲۰ سال کار/ برخی مراکز خصوصی از قانون مشاغل سخت تمکین نمی‌کنند

اصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پرستاری از نظر قانونی جزء مشاغل سخت محسوب می‌شود و با توجه به سختی کار و ساعت‌های زیاد کار پرستاران ضریب 3 به 2 به پرستاران تعلق می‌گیرد. یعنی به ازای هر 2 سال کار 3 سال سابقه برای آنها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دلیل احتساب سختی کار برای پرستاران  به سبب  سخت و زیان آور بودن حرفه این افراد است همچنین باید در برخورد با بیماران و دیگر مسائل درمانی  خط مقدم باشند.

دالوندی ادامه داد: متأسفانه وضعیت کاری پرستاران از نظر میزان ساعت و سختی کار مناسب نیست و از مسئولان ذیربط تقاضا دارم تا قبل از فرسوده شدن این نیروی پرتلاش در راستای اجرای بازنشستگی 20 ساله پرستاران و قانون مدیریت خدمات کشوری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در حال حاضر پرستاران بسیاری از مطالبات خود را دریافت نکردند و کارانه آنها حدود بیش از 6 ماه به تأخیر افتاده است و همین مسئله باعث بروز مشکلات و محدودیت‌های مالی در زندگی‌های شخصی این افراد شده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری اضافه کرد: مشکلات مالی و تأخیر در پرداخت مطالبات می‌تواند منجر به کاهش کیفیت و خدمات رسانی همین افراد از جمله پرستاران که در خط مقدم برخورد با بیماران قرار دارند در آینده نزدیک شود.

هم پوشانی بودن ایجاد رشته مراقبت ویژه با حرفه پرستاری

دالوندی بیان کرد: در مورد مراقبت در منزل و هوم‌کر پرستاران از تجربه خوبی به دلیل برخورد با بیماران و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به آنها از گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند که ایجاد رشته مراقبت‌های ویژه موازی و همپوشانی با حرفه پرستاری دارد که بر اساس قانون باید از ایجاد رشته جدید که همپوشانی با سایر حوزه‌های قدیمی دارد جلوگیری به عمل آید.

وی گفت: امروزه در حدود هزار مرکز جهت خدمات مراقبت در منزل و هوم‌کر مجوز گرفتند که پرستاران باید اولویت اول استخدام و جذب در این گونه مراکز خدمات بهداشتی و درمانی باشند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات اجرای قانون مشاغل سخت برای پرستاران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۶۸۳/بازنشستگی_پرستاران_پس_از_۲۰_سال_کار_برخی_مراکز_خصوصی_از_قانون_مشاغل_سخت_تمکین_نمی_کنند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: