Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@17:13:24 GMT

جشنواره انار اشرف در فهرست آثار فرهنگی کشور ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۸۴۶/جشنواره_انار_اشرف_در_فهرست_آثار_فرهنگی_کشور_ثبت_شد

جشنواره انار اشرف در فهرست آثار فرهنگی کشور ثبت شد

رئیس اداره ارشاد اسلامی بهشهر گفت: جشنواره انار اشرف در فهرست آثار فرهنگی کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهربه نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی بهشهر، مسعود فلاح از ثبت جشنواره خبر داد و اظهار داشت: جشنواره انار اشرف با عنوان مهارت سنتی تهیه رب انار اشرف البلاد (بهشهر) با کد ثبت 1372 در 22 بهمن 95 از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برگزاری جشنواره انار اشرف در اواخر مهر سال جاری اشاره کرد و افزود: پنجمین دوره این جشنواره در سطح استانی در شهرستان بهشهر برگزار و با توجه به کشت انار در نکا و گلوگاه از ظرفیت‌های این دو شهرستان در برگزاری جشنواره استفاده خواهد شد.

فلاح ادامه داد: در این دوره، استفاده از ظرفیت باغداران و تولیدکنندگان صنایع تبدیلی انار مدنظر بوده و سعی داریم تا با هماهنگی و همکاری همه دستگاههای شهرستانی، جشنواره پنجم به لحاظ کمی و کیفی در سطح بالاتر و بهتری برگزار شود.

دبیر پنجمین دوره جشنواره انار اشرف بیان کرد: براساس گزارش مدیریت جهاد کشاورزی بهشهر از سال گذشته تاکنون 50 هکتار به ظرفیت سطح زیر کشت انار اضافه شد و باغداران و کشاورزان به کشت انار به عنوان کشت جایگزین روی آوردند.

فلاحرونمایی از تمبر انار اشرف و گسترش سطح زیر کشت انار را از دستاوردهای جشنواره برشمرد و خاطرنشان کرد: جشنواره انار تنها جشنواره ای است که بیشترین استقبال کنندگان را از میان برنامه های شهرستان دارد و با توجه به استانی بودن جشنواره، همکاری و هماهنگی تمامی ادارات شهرستانی امری ضروری است.

وی از تشکیل کمیته علمی جشنواره و تهیه بانک اطلاعاتی باغداران انار خبر داد و گفت: سایت انار اشرف نیز طراحی تا از ظرفیت فضای مجازی و اصحاب رسانه برای معرفی، تبلیغ و ترویج استفاده شود.

دبیر پنجمین دوره جشنواره انار اشرف گفت: این جشنواره فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جذب گردشگر است که سرمایه در این جشنواره فرهنگی و هنری به توسعه حوزه گردشگری و اشتغال نیز کمک کرده است.

انتهای پیام/

R41358/P1357/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۸۴۶/جشنواره_انار_اشرف_در_فهرست_آثار_فرهنگی_کشور_ثبت_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: