Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@09:02:32 GMT

رابطه زناشويي بين زوجين نباشد چه مي شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۵۰۲۵۱/رابطه_زناشویی_بین_زوجین_نباشد_چه_می_شود

خبرگزاري آريا - رابطه زناشويي بين زوجين از اهميت بالايي برخوردار است.از آنجايي که رابطه جنسي يک فعاليت جسمي مفيد تلقي مي شود قلب بدين وسيله به نوعي ورزش مي کند .


رابطه زناشويي بين زوجين

برقراري رابطه جنسي و زناشويي فوايد بسياري دارد ، فوايدي که تاثير ان روي سلامت جسمي و روحي زوجين ديده مي شود. همانطور که يک ورزشکار بعد از ترک ورزش دچار مشکل مي شود و بدنش توانايي هاي سابق را ندارد يک زن و مرد متاهل هم که رابطه زناشويي داشته اند با ترک آن به مدت تقريبا طولاني دچار عوارضي خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوارض ترک رابطه جنسي و زناشويي براي بدن به گزارش healinglifeisnatural پزشکان معتقدند که توقف رابطه زناشويي مضراتي جدي براي بدن به همراه دارند که در اين بخش به آن ها اشاره خواهيم کرد.
1- افزايش استرس با کاهش رابطه جنسي: داشتن رابطه عشقي با شريک زندگي يکي از بهترين شيوه هاي رهايي از استرس است . در شرايط پر اضطراب زندگي هاي امروزي داشتن رابطه زناشويي به صورت منظم توصيه مي شود. رابطه جنسي با ايجاد تعادل در عملکرد مغز و تقويت توانايي فيزيکي بدن قدرت بدن را در برابر دفع استرس بالا مي برد و به طبع با توقف اين رابطه فرد در اين شرايط ضعيف تر خواهد بود. تاثيرات منفي ترک رابطه جنسي و زناشويي روي اعصاب و روان

2- کاهش خودباوري و اعتماد به نفس با قطع رابطه جنسي: مطالعات گسترده و دقيق نشان مي دهد که رابطه جنسي باعث افزايش اعتماد به نفس شده و فرد را به حس خوبي در رابطه با خودش مي رساند. در طول زمان انزال، تستوسترون، استروژن و پرولاکتين به سرعت منتشرمي شود که تمام آنها حس مثبت انديشي را در فرد ايجاد مي کند.
3- رابطه کاهش رابطه جنسي با مشکل قلبي: يکي از اصلي ترين عوارض توقف رابطه جنسي براي زنان و مردان ايجاد ضعف در قلب است. از آنجايي که رابطه جنسي يک فعاليت جسمي مفيد تلقي مي شود قلب بدين وسيله به نوعي ورزش مي کند . جالب است بدانيد مرداني که در طول هفته بيشتر از دو بار رابطه جنسي سالم داشته باشند خطر حمله ها و بيماري هاي قلبي را در خود تا حد قابل توجهي کاهش داده اند.
4- انزال زودرس و نعوظ بعد از کاهش رابطه جنسي : در توصيف اين گزينه بايد گفت بررسي ها ثابت کرده اند افرادي که به طور طبيعي در هفته بيش از يک مرتبه رابطه جنسي داشته باشند از نعوظ و انزال ديررس در امان خواهند بود . به طبع اگر رابطه زناشويي با وقفه طولاني تري تکرار شود نعوظ را نيز تشديد خواهد کرد.
5- ضعيف شدن بدن در برابر سرماخوردگي و آنفولانزا : بعد از توقف رابطه جنسي با توقف رابطه زناشويي بدن در برابر ميکروب ها ضعيف تر خواهد بود و سريعتر بيماري را به خود راه خواهد داد به خصوص ويروس سرماخوردگي و آنفولانزا . محققان دانشگاه ويل بير” در پنسيلوانيا دريافتند که افرادي که هفته اي 2 مرتبه رابطه زناشويي دارند بدن مقاوم تري در برابر ويروس ها خواهند داشت.
6- افزايش احتمال ابتلا به عفونت ادراري با کاهش رابطه جنسي: بعد از نزديکي عفونت هاي دستگاه ادراري فرصت اين را دارند که با وارد شدن به مجراي دفع از بدن خارج شوند اما با توقف اين رابطه امکان دفع عفونت ها بسيار کمتر خواهد شد.
ني ني بان
اخبار مرتبط :
ترفندهاي زنانه براي گرم کردن رابطه زناشويي
ترفندهاي زنانه براي گرم کردن رابطه زناشويي
رابـطـه زنـاشـويـي و اعـتـماد به نـفـس
کمبود اعتماد به نفس روي رابطه زناشويي شما اين بلا را مي آورد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۲۵۱/رابطه_زناشویی_بین_زوجین_نباشد_چه_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: