Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@00:37:32 GMT

اعتراض ژاپني ها به ادامه استقرار پايگاه نظامي آمريکا در اوکيناوا

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۰۳۰۶/اعتراض_ژاپنی_ها_به_ادامه_استقرار_پایگاه_نظامی_آمریکا_در_اوکیناوا

اعتراض ژاپني ها به ادامه استقرار پايگاه نظامي آمريکا در اوکيناوا

خبرگزاري آريا- تصميم دولت ژاپن به ادامه استقرار پايگاه نظامي آمريکا در اوکيناوا اعتراضاتي را برانگيخته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، تصميم دولت ژاپن به ادامه استقرار پايگاه نظامي آمريکا در اوکيناوا اعتراضاتي را برانگيخته است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از توکيو، روز جمعه ژاپن عمليات انتقال پايگاه هوايي آمريکا به نقطه ديگري در اوکيناوا را از سر گرفت که با اعتراضات و خشم شديد فرماندار محلي مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالها است که ساکنان اوکيناوا انتقال پايگاه هوايي آمريکا را از بخش پرجمعيت اين جزيره جنوبي خواستارند و مي خواهند اين پايگاه به جايي ديگر در کشور منتقل شود اما دولت تصميم دارد اين پايگاه را به محلي دورتر در همان اوکيناوا منتقل کند.
دني تاماکي، فرماندار اوکيناوا، به خبرنگاران گفت: "کمکي نمي توانم بکنم اما از همان ابتدا(آغاز طرح انتقال پايگاه هوايي آمريکا) خشمگين بودم زيرا در اين برنامه خواسته مردم اوکيناوا ناديده گرفته شده است."
اين فرماندار جديد با جا به جايي پايگاه هوايي آمريکا در داخل اوکيناوا به شدت مخالف است و اين موضوع را با مقامات دولت ژاپن و نيز در سفرش به آمريکا با مقامات آمريکايي مطرح کرده است.
رسانه هاي محلي گزارش کرده اند، معترضان با تجمع در محل جديد پايگاه حتي تلاش کردند از ادامه کار در آنجا جلوگيري کنند.
اوکيناوا کمتر از يک درصد از کل مساحت ژاپن را تشکيل مي دهد اما ميزبان بيش از نيمي از تقريبا چهل و هفت هزار نيروي نظامي آمريکايي مستقر در ژاپن است.
چند دهه است که ساکنان اين جزيره انتقال برخي پايگاه هاي آمريکا را خواستارند؛ در پي برخي حوادث و جرائمي که نيروهاي آمريکايي مستقر در اين کشور مرتکب شده اند، اين درخواست شدت بيشتري پيدا کرده است.
در نتيجه اين اعتراضات دولت شينزو آبه، نخست وزير ژاپن، تصميم گرفت پايگاه فوتِنما را جا به جا کند، اما بسياري از مردم اوکيناوا معتقدند اين پايگاه بايد به جايي ديگر در ژاپن منتقل شود و مي گويند مسئوليت ميزباني از نيروهاي آمريکايي بايد به شکلي عادلانه تر در کل کشور تقسيم شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۳۰۶/اعتراض_ژاپنی_ها_به_ادامه_استقرار_پایگاه_نظامی_آمریکا_در_اوکیناوا را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: